Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Dynamika rodiny s „háčkom“: Honda Civic Type R

16.11.2007

Ak sa pri automobile s logom písmena H vyskytne prípona Type R, každý vie, že prichádza čas výkonnej odvodeniny od „série“. Platí to aj v prípade Civica, ktorý mnohí označujú za zjav s vesmírnym nádychom štylistiky.


Aktuálna sériová verzia Civica sa páči, nuž iste presvedčí aj potomok so športovým poslaním, ktorý je posilnený doplnkami dynamizujúcimi optiku. Zvýšiť dávky adrenalínu do krvi, to nie je pre Type R problém.

Racingový štýl

Oproti civilnej rovnošate je Civic Type R vyfintený viacerými športovými dielcami, medzi výrazné optické vylepšenia patria prahy dverí, zadné krídlo, spojlery a, samozrejme, efektné 18-palcové disky z ľahkej zliatiny. Zadné krídlo vytvára prítlak na zadnú nápravu, vo vnútornom spätnom zrkadle trochu obmedzuje pohľad dozadu. O spoľahlivú deceleráciu sa starajú vhodne dimenzované kotúčové brzdy vpredu aj vzadu.
Športový duch sa vznáša aj v interiéri, kontrast vytvárajú červená a čierna farba. Sedadlá s vysunutými bočnicami do priestoru sú výbornou podpornou „barličkou“ v zákrutách, ich vizáž dolaďujú nápisy Type R. Pri obsluhe radiacej páky sú evidentné krátke dráhy radenia a športové sádzanie šiestich prevodových stupňov. Každý vyrobený kus Civica Type R má na stredovom tuneli (pred radiacou pákou) svoje poradové výrobné číslo.
Športovému odkazu nechýbajú prvky komfortu, ako sú klimatizácia, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, multifunkčný volant s ovládaním rádia a tempomatu. Do kufra si možno pridať 485 litrov batožiny.


Skúsení ladiči

Technici od Hondy angažovali do role pohonného agregátu štvorvalcový motor 2.0 i-VTEC. Vozidlo disponuje maximálnym výkonom 148 kW (201 k) a krútiacim momentom 193 Nm. Oproti veľkosériovej sestre je športová postava položená nižšie o 15 mm, podvozok nie je príliš tvrdý, zvláda v dobrej kondícii aj vlnovky. Famózna je zvuková kulisa vychádzajúca z výfuku. Spätná väzba riadenia od vozovky je veľmi dobrá. Motor reaguje spontánne na každý povel plynového pedála. Množstvo pretekajúceho paliva do valcov si určíte štýlom hýbania plynovým pedálom. S „tajp-árom“ sa dá jazdiť výrazne dynamicky, ale aj pohodovo ekonomickejšie. Počas testu sme investovali do najazdenia kombinovaných 100 kilometrov 10,2 litra benzínu.

Jozef Beníček
Foto – autor


Technické údaje

Honda Civic Type R 2.0 VTEC

Motor benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1998
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 148 kW (201 k)/7800
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 193/5600
Maximálna rýchlosť (km/h) 235
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,6
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 12,7/7,0/9,1
Objem nádrže (l) 50
Objem kufra 485
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1338/362
Rozmery (mm) 4270x1785x1445
Rázvor (mm) 2620
Prevodovka 6-stupňová manuálna

Cena: od 909 000 Sk


Plusy:

● dynamický motor
● radenie a odstupňovanie prevodovky
● športový interiér
● jazdné vlastnosti
● športový podvozok s dávkou komfortu
● výbava


Mínusy:

● výhľad dozadu
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén