Do segmentu športovo-úžitkových automobilov, ktoré sú konštrukčne zamerané skôr na pohyb po cestách a v ľahšom teréne, patrí aj spoločné dieťa juhokórejského a amerického výrobcu.
Tentokrát sme prevzali kombináciu s dvojlitrovým naftovým motorom a päťstupňovou automatickou prevodovkou. Jeho rozmerové parametre vytvárajú predpoklady na dostatočný životný priestor vo vnútri, podvozok je koncipovaný do štýlového komfortu. Vpredu je klasické zavesenie kolies typu McPherson, vzadu je použitá viacprvková zadná náprava. Aj táto kombinácia svedčí o tom, že tento zástupca so žiarivým zlatistým logom sa bude cítiť ako ryba vo vode najmä na kvalitných asfaltových cestách.
V ríši nafty
Naftový štvorvalec si po zohriatí pradie dobre utlmenú pesničku, výkon a krútiaci moment dosahujú svoje maximá 110 kW (150 k) a 320 Nm. V tejto spoločnosti schopné parametre, najmä ak zoberieme do úvahy, že dostatočná dávka krútiaceho momentu je k dispozícii od pomerne nízkych otáčok. Výrobca udáva, že špičková hodnota je k dipozícii od 2000 otáčok za minútu. Hnacia sila sa za bežných podmienok odovzdáva predným kolesám, v prípade preklzovania sa zapojí pohon zadnej nápravy. Všetko sa udeje za 100 milisekúnd, tvrdí výrobca, a bezstupňovo sa na „zadok“ prenesie až 50 percent pohonnej sily. Proste klasika, ktorá sa významnou mierou zapája do väčšej sporovlivosti ako stály pohon všetkých kolies. Počas jazdy sa teória potvrdila praxou. Podvozok poskytoval na bežných cestách vlastnosti osobného vozidla, svetlá výška 20 cm dovoľovala v teréne zvládnuť mierne vlny a nerovnosti. Päťstupňová automatická prevodovka si svoju funkciu plnila veľmi dobre, radila hladko, bez zbytočného oneskorenia. Podvozok sa dobre vysporiadal aj s prípadnými nerovnosťami.
Ego interiéru
Na prvý pohľad je interiér spracovaný dobre, chýbajú mu však kvalitnejšie materiály. Zvyknúť si treba na trochu neprehľadný multifunkčný displej v strede palubnej dosky. Sedadlá sú pohodlné a ich tvar telo neunaví ani po absolvovaní náročnejších trás. Vzadu je hladká podlaha, čo prispieva k vyššiemu priestorovému komfortu na zadných sedadlách. Na týchto pozíciách je dostatok miesta na kolená i nad hlavou aj vďaka solídnej hodnote rázvoru 2705 mm. Batožinový priestor vykazuje hodnotu 465 litrov, za zadným sedadlom bola oddeľovacia mreža.
Dobrý spoločník
Počas testu sme najazdili asi tisícku kilometrov. Za tento čas si Captiva vypýtala 9,4 litra nafty na 100 kilometrov.
Technické údaje
Chevrolet Captiva 2.0d
Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1991
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 110 (150)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 320/2000
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,7
Objem kufra (l) 465
Objem nádrže (l) 65
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1835/670
Rozmery (mm) 4635x1855x1725
Rázvor (mm) 2705
Prevodovka 5-stupňová automatická
Cena: od 999 900 Sk
Plusy:
• ťah motora
• dobre odhlučnený interiér
• hladko radiaca prevodovka
• vnútorný priestor
• komfortné vlastnosti podvozka
• možnosť odpočtu DPH
Mínusy:
• kvalita materiálov
• neprehľadný multifunkčný displej
• vyššia spotreba s automatickou prevodovkou