Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Je Toyota Yaris Cross dostupná aj s pohonom všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Dacia Sandero Stepway TCe 90: veľa muziky za málo peňazí

30.4.2021

Prvoplánový názov testu som dal náročky. Totiž, presne to mi behalo hlavou, keď som sa počas týždňového testu snažil Daciu Sandero Stepway nachytať na hruškách. Je to jednoduché. Nečakaj nič, dostaneš všetko.

Keď prišla Dacia Sandero Stepway do redakcie, postavil som sa prvý do radu, aby som si ju uchmatol. Mám rád autá, ktoré si dokázali krok za krokom vybudovať zástup fanúšikov, získali zaujímavé renomé a vo vytrvalosti nepoľavili. Dacia Sandero na rok 2021 k takým patrí a zvlášť vo verzii Stepway, lebo tá tomu všetkému dáva korunku, niečo ako čerešničku na chutnú tortu.

V prvom rade treba Daciu pochváliť, že pri novom modeli sa pustila do tvorby celkom nového auta. Sandero je postavené na novej platforme a to modelu dalo nové možnosti, veď na nej pečú napríklad aj Renault Captur, ku ktorému sa Sadero veľkostne blíži.

Exteriér

Verzia Stepway je v ponuke Dacie dobre známa. Dáva modelom zálesácký šmrnc. Sandero sa nesie na neutíchajúcej vlne crossoverov a je za to odmenené slušným záujmom zo strany motoristov. Dacia je viditeľne robustnejšia, ako “obyčajné” Sandero, má navyše oplastovanie, ktoré je funkčné a na správnych miestach. K tomu Dacia pribalila aj štyri centimetre navyše k svetlej výške.

Stepway naozaj vyzerá dôležitejšie, odvážnejšie a pri prezeraní si detailov si získa rešpekt aj v oblasti dielenského spracovania. Nová platforma pomohla Sanderu k miernemu nafúknutiu rozmerov. Dacia je od predchodcu zvonku väčšia a výrobca vďaka tomu zväčšil aj interiér, ktorý tak ponúka na palube viac komfortu.

Na streche sú primontované pozdĺžne lyže s nápisom Stepway na konci. Odviezť truhlu alebo nadrozmerné predmety teda nie je problém a Sanderu to aj vizuálne pasuje.

Pri konfigurovaní verzie Stepway narazíte na technológiu, ktorú doteraz Sandero neponúkalo - napríklad bezkľúčový systém. Stačí sa k autu priblížiť, odomkne sa a keď pôhdete preč, Dacia sa sama zavrie a dá o tom vedieť zatrúbením.

Dospeláckosť podčiarkuje Sandero ledkami vpredu a vydarenými diskami.

Interiér

Dizajn auta vie osloviť. Aj keď je vnímanie krásy veľmi individuálne, ľudia sa po väčšine zhodli, že Stepway je pekné auto. Sandero nesklame ani v interiéri.  Zaujmú okrasné obloženia z látky. Nezašpinil som ich, ale tepovať palubnú dosku by som nechcel. V strede palubnej dosky tróni dotykový displej, je to srdce infotainmentu a ten sa ovláda jednoducho. Dá sa prepojiť s telefónom, je napojený na priemernú zvukovú aparatúru, je rozumne rýchly a prehľadný. Žiaľ, vyzerá akoby si na palubnej doske niekto zabudol tablet - a teda tak trocha ako päsť na oko. Sandero vyzerá bez neho oveľa lepšie a má zabudovaný držiak na chytrý telefón, na ktorom môže fungovať aplikáciu Dacia, čo nahradí rozmernú obrazovku.

 

Ak nie ste veľmi priestorovo nároční, Sandero Stepway by pri troche skromnosti mohlo stačiť aj v službách jediného rodinného automobilu. Dobre využiteľný a priestranný batožinový priestor so základným objemom 410 litrov a k tomu veľa pohodlia pre štyroch dospelých robia zo Sandera akurát poskladané vozidlo.

Jazda

Pod prednou kapotou je trojvalec. To že mu jeden hrnček chýba, Sandero nezakrýva. Jednoducho, vpredu je trojvalec a funguje zodpovedne, aj keď jeho zvukový prejav nie je motoristickému uchu po vôli. To je ale jeho jediné negatívum. Pri nástupe turba mu chýba trocha jemnosti, ale to sa dá krásne kompenzovať dávkovaním plynu. Za to sa odvďačí príjemnou agilitou a rozumnou spotrebou. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jednotlivé dráhy v kulise sú dobre vymedzené a radiaca páka zapadá do drážok absolútne presne.

Benzínový agregát má výkon 67 kW, čo síce neznie svetoborne, ale Dacii stačí. Navyše je celkom diétna. Dacia si vypýtala 6,5 l/100 km.

Dacia Sandero Stepway svojim menom navodzuje dojem, že sa nemusí báť terénu. Určite si poradí s lesnými cestičkami, lúkami, nespevneným povrchom smerom na chatu. Na zdolávanie prekážok si však musí vystačiť len s pohonom predných kolies. Ak by sa k nim pravidelne pridával aj zadný náhon, Dacia by zvládla ešte viac. Je totiž relatívne tuhá a pri prejazdoch nerovností nič nevŕzga. S touto technológiou však nie je dostupná.

 

Odpoviem na otázku položenú v titulku. Áno, Dacia Sandero Stepway dá veľa muziky a pritom nechce za svoj výkon veľa peňazí. S neustále rastúcou kvalitou výroby sa tak Dacia pomaly vyšvihla k najlepším z mainstreamu vo svojom segmente.

 

Plusy

+ kvalita spracovania

+ robustnosť

+ cenová dostupnosť

+ rozumná výbava bez zbytočných doplnkov

+ veľký batožinový priestor

 

Mínusy

- nepokojný nástup krútiaceho momentu na kolesá

- na čelnom okne vidno odlesky z palubnej dosky

- priemerná audio technika

 

 

Technické údaje

Motor - zážihový 3-valec

zdvihový objem – 999 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 67/100/4 500 - 5 500

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 142/1 750 - 4 500

prevodovka – 6-stupňová manuálna

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 12

max. rýchlosť - /km/h/ - 172

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - - / - /6,2 – 6,4

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 409,9/153,5/184,8

rázvor /cm/ - 260,4

celková hmotnosť /kg/ - 1 561

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 410/-

objem palivovej nádrže /l/ - 50

základná cena vozidla od /€/ - 11 600,- €

cena testovaného vozidla /€/ 12 900,- €

 

 

 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén