Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Citroën v ostatných rokoch poriadne zapracoval na dizajne. Ostáva tak verný imidžovej povesti automobilky. Modelové portfólio však dokazuje, že nepoľavuje ani vo svete inovácií. Mestská legenda C3 tak získala mix fantastických vlastností.
C3 patrí do kategórie áut, ktoré bojujú o srdcia motoristov svojskými metódami. Nie je to priestor a ani výkon. Vyhráva ten, kto ponúka veľa štýlu, skvelú výbavu, manévrovateľnosť a možnosť sa odlíšiť. Je to rýdzo mestské auto a v sivosti každodennosti sa hlavne mladí vodiči radi vymania z radu. Citroën je na to pripravený.
Exteriér
Päťdverový hatchback prešiel nedávno omladzovacou kúrou a jednou z najdôležitejších noviniek sú nové svetlá, využívajúce LED technológiu. Pri pohľade pod krycie sklá uvidíte, že Citroën sa pohral aj s ich dizajnom a doladil ich do celkového výzoru auta. C3 si zachovala viac úrovňový svetelný podpis. Úzke horné svetlá dodávajú malej karosérii šmrnc a odvážny vzhľad.
Citroën svojmu mestskému špecialistovi pripravil katalóg, v ktorom nechá milovník štýlového vozenia svoje individualistické srdce. V palete lakov sú nenápadné, ale aj veselé farby, tie sú umne dopĺňané bočnými ochrannými plastami s jedným farebným segmentom. Strechu si je možné okoreniť veľkou nálepkou, čím C3 môže dostať aj dvojfarebnú kombináciu. Z katalógu je možné vyskladať 97 rôznych verzií. To je pre individualistov slušný argument.
Bacuľatá karoséria je obkolesená ochrannými plastami, má kompaktné rozmery a zložité parkovacie manévre sú hračka. Obrovské čelné okno poskytuje slušný výhľad.
Interiér
Testovací kus dostal od importéra do vienka poriadnu dávku výbavy. Na každodenný život nič nechýba. Jednoznačne najlepšou vecou auta sú sedadlá. Ich textilné čalúnenie je príjemné na dotyk a vďaka ich dizajnu a konštrukcii sa v aute dajú vydržať stovky kilometrov bez bolesti chrbta. Majú síce viditeľne zvýraznené bočnice, sú však mäkké a v zákrutách neposkytujú takú oporu tela. Nie je to však treba, ich prednosťou je pohodlie, a to je na úrovni domáceho kresla. Palubná doska je masívna a vodič sa môže v aute cítiť trocha utopený. Má však na sebe množstvo výrazných dizajnových elementov, čo poteší každého estéta. Našťastie je všetko na dosah a nikam netreba načahovať ruky a strácať prehľad v premávke.
Infotainment je dobre známy mozog auta. Citroën síce vytiahol ovládanie hlasitosti rádia do otočného ovládača, množstvo funkcií, vrátane klimatizácie, však ostalo v dotykovom displeji. Hrať sa s nastaveniami je preto počas jazdy nepríjemné. Počas týždenného testu sme si našli akurátnu teplotu a už sme sa s kúrením nehrali. Grafika je prehľadná, systém je o poznanie rýchlejší, no stále nie intuitívny.
Nájsť si pohodlnú pozíciu za volantom je vďaka dobrému rozsahu nastavenia sedadla a volantu jednoduchá záležitosť. Výhľad z auta je celkom slušný, pri parkovaní skvele pomáha cúvacia kamera.
Batožinový priestor je v rámci triedy dostatočný. Na potreby aktívneho páru je postačujúci.
Jazda
Výborné nastavenie podvozka perfektne maskuje krátky rázvor. Jedinou chybou je azda len hlučná zadná náprava, ktorá sa ozve vždy pri prejazde výrazných priečnych nerovností. Akékoľvek iné hrbole nevyvádzajú C3 z rovnováhy. Poskytuje komfort auta o triedu vyššieho. Dobre odhlučnený interiér si vás bude rozmaznávať. Na predných sedadlách si nájdu pohodlné sedenie aj vyšší pasažieri. Za nimi to budú mať dospeláci už menej komfortné.
Benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra má výkon 81 kW. K autu výborne pasuje. Má dostatok výkonu aj na dynamickú jazdu pri plnom naložení vozidla. Spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a tento tandem je tou najlepšou voľbou v prípade, ak hľadáte komfortného spoločníka. Prevodovka radí hladko, v prípade spomaľovania správne podraďuje a umožňuje „brzdenie motorom“. V prípade, že jej chcete pomôcť, má k dispozícii športový mód. Ten drží otáčky o niečo vyššie a vozidlu dodá trocha živelnosti. Sprevodovanie je ideálne na mestské i diaľničné presuny. Vďaka tomu sa dá priemerná spotreba udržať na úrovni piatich litrov.
Plusy
+ spracovanie
+ pohodlné sedadlá
+ možnosti individualizácie
+ komfortné jazdné vlastnosti
+ rozumná spotreba
Mínusy
- hlučná zadná náprava pri prejazde výraznými priečnymi nerovnosťami
- ovládanie klimatizácie cez dotykový displej
Technické údaje
Motor - zážihový 3-valec
zdvihový objem – 1 199 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 81/110/5 500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 205/1 750
prevodovka – 6-stupňová automatická
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,0
max. rýchlosť - /km/h/ - 193
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 5,6/4,1/4,7
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 399,6/149,0/174,9
rázvor /cm/ - 253,9
celková hmotnosť /kg/ - 1 610
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 300/922
objem palivovej nádrže /l/ - 45
základná cena vozidla od /€/ - 10 690,- €
cena testovaného vozidla /€/ 15 790,- €
Text a foto: Samuel Vanko
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |