Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Vpredu sme si všimli mohutný otvor pre nasávanie, ktorý nám trocha pripomenul Mitsubishi, ale zaujali nás aj združené svetlá, originálne dizajnérske kúsky z dielne Citroën . Bočná línia je zvládnutá až tak dobre, že pri prvom pohľade neprezradí že C3 má nadštandardnú výšku (vďaka ktorej sa do neho veľmi pohodlne nastupuje).
Čelné sklo, je nozaj zaujímavé. Výrazne pokračuje až do tretiny strechy. Auto sme testovali v čase, keď sa letné slnko predvádzalo dokonale ostrými lúčmi, a tak sme hneď odhalili praktické posúvanie velkoplošného stropného čalúnenia, ktoré z panoramatického skla dokázalo jediným pohybom ruky spraviť bežné čelné sklo s klasickými slnečnými clonami. Veľkú plochu možno prakticky využiť najskôr na pohodlné sledovanie vysoko umiestnených semaforov. Vodič si ju môže užívať viac iba vtedy ak auto stojí. Príjemnejšie ako slnko bolo pre nás nočné sledovanie hviezd z plochy parkoviska…
Dizajnéri navrhli do interiéru primerane kvalitné materiály. Páčilo sa nám, že sme konečne našli plastovú imitáciu hliníka, ktorá nepôsobila lacno. Páčili sa nám anatomicky tvarované sedadlá, ktoré v zákrutách poskytovali trupom primeranú podporu, dobre tvarovaný volant so zrezanou spodnou časťou a lakťová opierka pre vodiča. Najväčšiu pochvalu si zaslúžia tvorcovia za vyriešenie vnútorného priestoru. Pred spolujazdcom je objemná odkladacia schránka, ktorej z veľkosti neubralo ani hlboké vykrojenie v oblasti kolien. S prekvapením sme zistili, že vodič s výškou 180 cm sa ani pri široko roztiahnutých kolenách nedotkne čalúnenia na dverách a ani stredového panela.
Nastupovanie do vozidla je komfortné, otváranie dverí je v dostatočne veľkom uhle. Vzadu je však pre dospelých pasažierov menej priestoru v oblasti kolien a aj sedáky zadného radu by mohli byť o čosi dlhšie. V prednej časti vodičov vyšších ako 180 cm môže v oblasti hlavy obmedzovať už spomínaná pohyblivá stropná časť.
Vo vnútri je niekoľko odkladacích priečinkov. Batožinový priestor má objem 300 litrov, po sklopení zadných delených operadiel sa do neho zmestia aj predmety s dĺžkou 1,19 m.
Odhlučnenie motora je oveľa lepšie ako u predchádzajúcej verzie. Vo vnútri ho počuť iba v spektre vysokých obrátok, no je to skôr športovo znejúca zvuková kulisa, ako hluk. Agregát 1,6 VTi (88 kW/120 k) s objemom 1 598 cm3 ochotne poskytuje svoju pružnosť už odspodu a kontinuálne ťahá až nad hranicu 6 tisíc obrátok. Pre pocit športovej jazdy (samozrejme amatérskej) je tento agregát dobrou voľbou, pretože má „šťavu“ a necítiť na ňom žiadne emisné obmedzenia výkonu, ktoré už začínajú byť nevyhnutnými. Na uzavretom okruhu naozaj zvláda aj 190 km/h, tak ako to má napísané v komerčnom letáku. Zaujímavosťou pre nás bol ukazovateľ, ktorý odporúčal ekonomické preraďovanie rýchlostných stupňov. Zatiaľ čo smerom nahor nás naháňal až priveľmi aktívne, smerom nadol nám neradil vôbec, a tak sme pri pokuse o ekonockú jazdu veľakrát jazdili v zbytočne nízkych obrátkach, v ktorých sa motor „trápil“. Iba päťstupňová prevodovka vystačí do 130 km/h. Absencia šiesteho prevodového stupňa začína až za touto rýchlostnou hranicou, ktorá je u nás zatiaľ aj tak tabu. Spotreba v meste neprekročí 8,0 l/100 km ani pri veľmi dynamickej jazde, na diaľnici a mimo mesta sa dá ísť aj za 6,0 l/100 km.
Cétrojka má vylepšený aj podvozok. Dozadu sa dostala odľahčená zadná náprava, a menšie auto je s ňou na rozbitej vozovke prekvapujúco komfortné. Pri jazde po meste nám to vyhovovalo. Na diaľnici sa nám tá mäkkosť pri prejazdoch tiahlych zákrut vo vysokých rýchlostiach páčila už menej. Rovnako to bolo i s veľmi aktívnym posilňovačom riadenia: v meste príjemný luxus, na diaľnici mierne obmedzenie, na ktoré bolo treba pamätať.
Nová C3 je opäť lepším autom. Motor v skúšanom aute nás nadchol, páčil sa nám aj vnútorný priestor a vonkajší vzhľad. Dobrá voľba pre štvorčlennú rodinu a mladších, ktorým slovo dizajn niečo hovorí...
PLUSY
+ pružnosť motora
+ komfort pri jazde po nerovnostiach
+ vnútorný prostor pre všetkých cestujúcich
MÍNUSY
- mäkkosť podvozka v zákrutách pri vyšších rýchlostiach
- výraznejší účinok posilňovača riadenia
Motor
benzínový 1,6 VTi 4/16 DOHC
Zdvihový objem (cm3)
1 598
Výkon (kW/k/ot/min)
88/120/6 000
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
160/4 250
Pohon
predná náprava
Prevodovka
manuál 5
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
8,9
Maximálna rýchlosť (km/h)
190
Spotreba (l/100 km)
7,9/4,8/5,9
Dĺžka x šírka x výška (cm)
394,1 x 172,8x 152,4
Rázvor (cm)
246,6
Objem batož. priestoru (l)
300
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 075
Celková hmotnosť (kg)
1 576
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Cena základnej verzie (€)
9 290 s DPH
Cena testovaného vozidla (€)
14 490 s DPH
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |