Dnes je sobota, 23 november 2024
|
V uplynulých niekoľkých rokoch sa plug-in hybrid stal čoraz populárnejším, najmä vďaka tým, ktorí prevádzkujú firemné autá a preto ešte na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstavilo Audi druhú generáciu „Qvé sedmičky“, ktorá koncepčne nadväzuje na predchádzajúci model. Táto je však s preplňovaným vznetovým šesťvalcom v kombinácii s plug-in hybridným pohonom. Doteraz nikto iný takúto kombináciu neponúkol a my sme si tento automobil, ktorý sa výhradne vyrába v Bratislave, mohli už vyskúšať.
Exteriér
Druhá generácia Audi Q7 pôsobí omnoho dospelejším dojmom. Design pôsobí viac športovejšie, čo potvrdzuje predná masívna maska, no predovšetkým je to zásluhou dominujúcich ostrých hrán. Nechýbajú strmo stúpajúce D-stĺpiky, ktoré sú tak typické pre radu Q a športový výraz doplňujú výrazné oblúky blatníkov a rozšírené hrany nad kolesami, tzv. Quattro-Blister. Týmto športových výzorom sa môžete nechať veľmi ľahko „uniesť“, ale treba si uvedomiť, že v skutočnosti ide o veľmi veľké auto, ktoré má dĺžku až 5.052 mm a šírku 2.212 mm a to sú rozmery, ktoré sa jednoducho nedajú prehliadnuť. A to všetko ešte na 19-palcových kolesách. Zaparkovať s ním v meste bude „trochu“ problém.
Interiér
Keď si sadnete do Q sedmičky, máte pocit, že ste sa posadili do luxusnej obývačky. Do modelového radu Q totiž Audi používa celkom nové, vysokokvalitné materiály, ktoré sa používajú v luxusných triedach. Na prednej palubnej doske dominuje veľký 12,3 palcový displej s vysokým rozlíšením, ktorý prezentuje všetky dôležité informácie v úžasnej kvalite. Máte možnosť si vybrať rôzne úrovne zobrazenia informácií.
Jednoducho povedané, je to luxus na palube, ktorý zahrňuje aj novú verziu systému MMI s touchpadom, hlasové ovládanie, dištančný tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch, ktoré ak nedáte smerovku, tak Vás vráti do pôvodného pruhu, alebo navigáciu, ktorá pracuje s reálnymi a aktuálnymi informáciami. Audi doplnilo infotainment o špecifické zobrazenia elektrického režimu. Vďaka tomu nájdete v mape navigácie okrem štatistiky spotreby aj grafické zobrazenie dojazdu pri jazde v elektrickom režime. Ďalej môžete časovo nastaviť a ovládať nabíjanie a spustenie klimatizácie a na želanie ho prispôsobiť napríklad podľa času odjazdu, šetrenia energetických zdrojov a nákladov. A to je len zopár technológií, ktoré toto auto poskytuje a vymenovanie všetkých by bolo na viac stránok.
Motor
No a to je to, čo nás na tomto modeli zaujalo najviac. Trojlitrový vidlicový šesťvalec TDI je spojený s elektromotorom, ktorý sa nachádza medzi ním, spojkou a osemstupňovým tiptronicom. Dieslový agregát sám o sebe poskytuje 190 kW výkonu a 600 N.m. krútiaceho momentu, ale elektrická jednotka pridáva ďalších 94 kW a teda 350 N.m. krútiaceho momentu. Celkovo potom táto pohonná „sústava“ dodáva 275 kW a 700 N.m. Stály pohon quattro vedie túto značnú hnaciu silu na všetky kolesá a napriek svojej vyššej váhe takmer 2 a pol tony, dokáže zrýchliť na 100 km za 6,2 sekundy. V novom motore 3,0 TDI bolo použité, ako celosvetová novinka, aktívne motorové ložisko, ktoré do zančnej miery eliminuje neželané oscilačné kmity.
Zaujímalo nás, ako je to s dojazdom, keď automobil ide len na elektrický pohon. Q7e-tron má totiž možnosť, že buď to necháte na automatiku a sama si prepína druh pohonu, alebo si prepnete buď elektrický alebo „klasický“ spôsob pohonu. Výrobca udáva, že dojazd na plne nabité batérie je 50 – 56 km. My sme to skúšali aj v meste a tiež mimo mesta a pri polovičnom nabití batérii a sa nám podaril dojazd cca 20 kilometrov, čo by nám pri plnom nabití, ktoré mimochodom trvá asi 2,5 hodiny, vyšlo na zhruba 40-45 kilometrov, čo je teda menej ako udáva výrobca. Ten tiež udáva celkovú spotrebu 1,9 litra nafty na 100 km, čo sa nám zdá neuskutočniteľné, možno v nejakých „laboratórnych“ podmienkach. Nám sa počas celého testu podarila spotreba okolo 5 litrov, čo si myslíme, že na tak ťažké auto je to vynikajúca spotreba.
Plusy
+ nízka hladina vnútorného hluku
+ množstvo bezpečnostých a asistenčných služieb
+ vysoká kvalita spracovaných materiálov
+ výborná spotreba
+ zníženie nakladacej hrany batožinového priestoru
Mínusy
- vyššia cena
- zmenšený objem kufra z dôvodu umiestnenia líthiovo-iónovej batérie
Technické údaje
Druh a zdvihový objem motora – V6-valcový naftový motor s turbodúchadlom 2967 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 190/258/3250-4500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 600/1250-3000
prevodovka – 8-stupňový tiptronic
pohon – 4 x 4
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – hybridný: 6,2; elektrický 0-60 km/h: 6,5
max. rýchlosť - /km/h/ - 230
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - Nafta 1,9 - 1,8 | El. prúd 190,0 - 181,0 Wh/km
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 505,2/221,2/174,1
rázvor /cm/ - 299,4
celková hmotnosť /kg/ - 2520
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 650
základná cena vozidla od /€/ - 84.050,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 111.290,- €
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |