Foto: SITA/Michal SvitokBRATISLAVA 2. decembra (WEBNOVINY) - Najúspešnejší nováčik a najlepší amatérsky jazdec tohtoročnej edície najpopulárnejšej motoristickej rely súťaže Rely Dakar Štefan Svitko, ktorý v súťaži motocyklistov obsadil celkové 13. miesto, stihol na novej motorke KTM 450 cc absolvovať iba jedenásť kilometrov. Viac sa nedalo, lebo nová motorka s predpísanou nižšou kubatúrou na Dakar 2011 mu prišla iba niekoľko dní pred cestou do Francúzska. "V týchto dňoch je už na ceste do Buenos Aires, takže najskôr sa na ňu posadím až niekedy koncom decembra, keď prídeme do Južnej Ameriky na ďalší ročník Rely Dakar," povedal v rozhovore pre agentúru SITA Štefan Svitko a pokračoval: "Preberanie techniky a jej nakladanie na loď vo francúzskom prístave Le Havre prebehlo bez problémov. Všetko sme stihli urobiť tak, že koncom mesiaca budeme mať v Buenos Aires menej práce. Do Le Havre sme išli prakticky na otočku, ale stálo to za to. Čo bolo treba okolo odovzdania techniky vybaviť, sme vybavili."
Kým motocykle a sprievodné vozidlo už putujú do dejiska 33. ročníka Rely Dakar, jazdci a mechanici Hant Logomotion Slovakia Teamu sa na januárové preteky "cestami a necestami" Argentíny a Čile pripravujú doma. "V mojom prípade sa ťažko dá hovoriť o príprave. Mesiac ma trápi silno narazené rameno, ktoré som si zranil na pretekoch v Maďarsku. Teraz ma najnovšie bolí aj opuchnutý členok, ktorý som si zranil pri florbale," posťažoval sa minuloročný majster Európy v enduro v triede E3 a mnohonásobný majster Slovenska v enduro a country crose. Dvadsaťosemročný rodák z Oravy práve florbal považoval za vhodné spestrenie kondičnej prípravy na ďalší diel juhoamerického adrenalínového dobrodružstva. V týchto dňoch však práve na florbal hromží. "Po dlhom čase ma kamaráti zavolali na florbal, ktorý je mojím koníčkom. Žiaľ, po niekoľkých minútach som pri jednom súboji spadol, silno som si udrel členok a protihráč, ktorý súboj so mnou neustál, mi ho ešte priľahol celým telom. Nohu mám ako papuču... Takže nemôžem nič robiť. Ruky nemôžem posilňovať pre udreté rameno, nohy nemôžem zaťažovať pre boľavý členok. Už som z toho zúfalý. Čas letí ako splašené kone a ja musím nedobrovoľne oddychovať, čo sa mi vôbec nepáči. Pred budúcoročným Dakarom mám veľké manko," priznal Štefan Svitko.
"V minulosti sa mi zranenia štyri -päť rokov vyhýbali. Nič sa mi nestalo, hoci som tých pretekov absolvoval v sezóne veľmi veľa. Tento rok sa mi smola lepí na päty. Len čo sa vylížem z jedného problému, už som v druhom... Ťažko sa mi s tými zraneniami pripravuje na Dakar, ale budem bojovať. Rely Dakar je neopakovateľná súťaž. Som rád, že debut na nej sa mi vydaril. Teraz budem v Čile a Argentíne bojovať o to, aby som sa k výbornému 13. miestu aspoň priblížil. Už dopredu hovorím, že to nebude ľahké," tvrdil šesťnásobný účastník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE z rokov 2000 - 2008 Štefan Svitko.
Slovenského reprezentanta v Le Havre pri preberaní a naloďovaní techniky zaskočilo najmä to, že organizátori 33. ročníka Rely Dakar mu nepridelili štartovné číslo trinásť, s ktorým po tohtoročnom výsledku počítal, ale číslo dvadsaťpäť. "Zostal som z toho zaskočený, lebo Francúz David Casteu, ktorý v januári Rely Dakar nedokončil, dostal číslo päť. Ivan Jakeš, ktorý na Dakare tiež predčasne skončil, má číslo okolo štyridsiatky a ja mám dvadsaťpäťku, hoci som bol trinásty... Podľa mňa tých pretekárov, ktorí v predchádzajúcom ročníku nedokončili, mali podľa správnosti zaradiť na záver štartovnej listiny. Tak by to bolo správne. Keď som v januári štartoval na Dakare prvýkrát, mal som číslo 128, môj tímový Radek Matoška, ktorý bude budúci rok na pretekoch debutovať, dostal teraz číslo 123. To sedí. Motorkári v minulosti dostávali čísla podľa umiestnenia v predchádzajúcom ročníku a teraz s nimi urobili nejaké divné šachy... Tejto politike nie celkom dobre rozumiem. Budem mať slabšiu motorku, lebo som v predchádzajúcom ročníku bol v prvej dvadsiatke, no na trať pôjdem až za prvou dvadsiatkou," vysvetľoval Š. Svitko.
"Prečo ma to štartovné číslo 25 tak trápi? Lebo som mal patriť do skupiny špičkových jazdcov. Na trať by som išiel trinásty a výborní pretekári by išli jednak predo mnou a ďalší skúsení by štartovali za mnou. Navyše, zaradením do prvej dvadsiatky by som nemusel na trati v prvých etapách obiehať výkonnostne slabších jazdcov. V tomto smere by som mal uľahčenú prácu. Teraz pôjdem s novou motorkou s kubatúrou do 450 cc až v druhej skupine, čo som vôbec nečakal," dodal 28-ročný jazdec slovenského tímu Hant Logomotion Slovakia Team.