Maranello – Prvým, kto odhalil monopost na sezónu 2008, sa stala talianska stajňa Ferrari. Ide o evolúciu minuloročného modelu, ktorý zaznamenal rad zmien. Majú mu zaručiť úspechy na svetových okruhoch.
Najvýraznejšou inováciou v predpisoch FIA je zrušenie trakčnej kontroly. Tejto zmene sa podriadili aj práce na tohtoročnom F-2008. Predpisy pre aerodynamiku sa nemenili už päť rokov, teda tu sa nedá nič revolučného vymyslieť, iba ju optimalizovať. Motor sa ladil na lepšie jazdné vlastnosti, prispôsobobovala sa aj činnosť sedemstupňovej prevodovky. Inžinieri zodpovední za podvozok pracovali na geometrii náprav. Viac hmotnosti sa nasmerovalo na zadnú nápravu. Primiešavanie piatich percent biopaliva si vyžiadalo novú koncepciu benzínových systémov. Prevodovka musí vydržať štvoro pretekov, ak sa musí pri poruche meniť, jazdec „spadne“ o päť štartovných pozícií. V rámci bezpečnosti sa bočné steny kokpitu museli zvýšiť o päť centimetrov. Cieľom Ferrari je obhajoba titulu v oboch disciplínach – v Pohári jazdcov aj konštruktérov.