BRATISLAVA 16. mája (WBN/PR) - Tretie preteky šampionátu IRC priniesli napínavé chvíle od prvého do posledného kilometra. Prvýkrát v histórii zavítal seriál IRC na stredomorský ostrov Korzika, ktorý pripravil pre celé súťažné pole 321 kilometrov charakteristických spleťou zákrut a úzkej trate s mixom náročných stúpaní a klesaní. Továrenská posádka Škoda Motorsport, ktorú tvorí Jan Kopecký a Petr Starý, v závere finišovala, i cez dva najrýchlejšie časy v záverečnom dni však posádka skončila druhá o 16 sekúnd za vedúcim Thierry Neuvillom na Peugeote. Tretí skončil ďalší jazdec na vozidle Fabia Super 2000, Freddy Loix, ktorý sa dostal do vedenia celého šampionátu IRC. Kopecký sa delí o druhé miesto.
Tri súťažné dni, tri servisné zóny, náročné prejazdy pre posádky aj celé tímy a súťaž rozosiata po celom ostrove. To všetko v kombinácii nového asfaltu a rozbitých ciest, kameňmi popadaných zo skál, typických pre Korziku, vyžadovalo maximálne nasadenie od všetkých členov tímu.
Súťaž začala vo štvrtok prvými 55 kilometrami v okolí mesta Calvi, ktoré v súčte odjazdil najlepšie Neuville o deväť sekúnd pred Kopeckým. Andreas Mikkelsen zo Škoda UK Motorsport bol štvrtý, Freddy Loix z BFO Škoda Belgicka piaty. Druhý deň sa súťaž presunula do vnútrozemia k mestečku Corte a na jazdcov čakalo šesť rýchlostných skúšok, z ktorých jedna bola pre nehodu predskokana zrušená. To celkovo narušilo rytmus súťaže a tempo jazdcov. Vo vedení bol aj po druhej etape Neuville o 23 sekúnd pred Kopeckým, na tretie miesto sa posunul Loix, ktorý zaostával o ďalšie štyri sekundy. Na štvrtom mieste sa umiestnil Mikkelsen.
Sobotňajšia záverečná etapa zaviedla súťažné pole k okoliu hlavného mesta Korziky, prístavu Ajaccia. Kopecký spustil od začiatku mohutný nástup, na prvej RS-ke znížil náskok Neuvilla na deväť sekúnd a i v ďalších etapách ho sťahoval. Perfektné nastavenie auta v záverečnom dni a skvelý jazdný výkon priniesol Kopeckému konečné druhé miesto. Tretí dojazdil Loix idúci s podporou továrenského tímu. Konečné šieste miesto Mikkelsena z tímu Škoda UK Motorsport ovplyvnila prerazená pneumatika v dvanástej ereske.
Michal Hrabánek, šéf továrenského tímu Škoda Motorsport, náročnú rally komentuje slovami: „Krásna, ale logisticky namáhavá rally, bola napínavá do posledného kilometra. Naše druhé a tretie miesto sa pre vývoj šampionátu počíta. Freddy Loix sa dostal do vedenia IRC, čo nás teší a motivuje k ďalšej práci. Ukazuje sa, že IRC sú stále dramatickými pretekmi, kde sa súperí o každú sekundu. Teraz sa budeme pripravovať na Rally na Ukrajine, kde sa pôjde opäť prvýkrát v histórii, o to väčšia bude motivácia uspieť.“
Jan Kopecký: „Určite sme chceli zvíťaziť, súťaž však bola dlhá a náročná, navyše sme miestne trate príliš nepoznali. Prvé dva dni neboli z našej strany celkom optimálne, no posledný deň sme našli správny rytmus. Dve druhé miesta za sebou neboli zlé, šampionát bude ešte dosť dlhý.“
Freddy Loix: „Hľadali sme ten správny rytmus počas celej súťaže, súperi pred nami boli však jednoducho lepší. Byť na čele šampionátu je určite pekný pocit, ale aj záväzok do ďalších súťaží.“
Seriál IRC pokračuje Rally v okolí ukrajinského mesta Jalta prvý júnový víkend. Zloženie tímu Škoda Motorsport bude upresnené v nasledujúcich dňoch.