Foto: Renault Sport
BRATISLAVA 8. decembra (WEBNOVINY) - Renault Mégane RS v úprave N4 má oproti sériovej verzii mierne zvýšený výkon. Zatiaľ čo „sériovka“ produkuje 184 kW (250 k), verzia N4 disponuje výkonom 199 kW (270 k), ale už pri 4 000 ot./min. Oveľa viac narástol krútiaci moment. Ten sa zvýšil z pôvodných 340 Nm až na neuveriteľných 470 Nm pri 3 000 ot./min. Nárast výkonových parametrov má na svedomí upravené sanie, výfuk a elektronika od Cosworthu. Dvojlitrový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky ZF a samosvorného diferenciálu.
Silnou stránkou Méganu RS N4 je však podvozok. Vychádza zo športovejšej verzie Cup, ale o jeho úpravu sa postarala švédska spoločnosť Öhlins. Brzdy dodalo talianske Brembo. Vpredu sú štvorpiestikové strmene a kotúče s priemerom 355 mm, zadné kotúče majú priemer 290 mm.
Foto: Renault Sport
Auto bolo oproti sériovej verzii výrazne odľahčené. Presnú váhu však nepoznáme. Sériová verzia váži 1 462 kg a predpisy kategórie N4 uvádzajú minimálnu hmotnosť 1 316 kg. Mégane RS N4 má takmer kompletne odstrojený interiér. Pribudol hasiaci systémem, bezpečnostný rám a dve športové sedadlá značky Sablet so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi.
Mégane RS N4 sa bude predávať ako sada. To znamená, že si kúpite Mégane RS (nový stojí 28 900 €) a potom ešte zaplatíte za to, že vám z neho vyhádžu všetky veci. Ale o tom je motoršport.