Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Tip travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Patrí značka DS do koncernu VW?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Mégane RS bude jazdiť rely

Automagazín - Motošport

8.12.2010
Foto: Renault Sport
BRATISLAVA 8. decembra (WEBNOVINY) - Renault Mégane RS v úprave N4 má oproti sériovej verzii mierne zvýšený výkon. Zatiaľ čo „sériovka“ produkuje 184 kW (250 k), verzia N4 disponuje výkonom 199 kW (270 k), ale už pri 4 000 ot./min. Oveľa viac narástol krútiaci moment. Ten sa zvýšil z pôvodných 340 Nm až na neuveriteľných 470 Nm pri 3 000 ot./min. Nárast výkonových parametrov má na svedomí upravené sanie, výfuk a elektronika od Cosworthu. Dvojlitrový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky ZF a samosvorného diferenciálu.

Silnou stránkou Méganu RS N4 je však podvozok. Vychádza zo športovejšej verzie Cup, ale o jeho úpravu sa postarala švédska spoločnosť Öhlins. Brzdy dodalo talianske Brembo. Vpredu sú štvorpiestikové strmene a kotúče s priemerom 355 mm, zadné kotúče majú priemer 290 mm.

Foto: Renault Sport
Auto bolo oproti sériovej verzii výrazne odľahčené. Presnú váhu však nepoznáme. Sériová verzia váži 1 462 kg a predpisy kategórie N4 uvádzajú minimálnu hmotnosť 1 316 kg. Mégane RS N4 má takmer kompletne odstrojený interiér. Pribudol hasiaci systémem, bezpečnostný rám a dve športové sedadlá značky Sablet so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi.

Mégane RS N4 sa bude predávať ako sada. To znamená, že si kúpite Mégane RS (nový stojí 28 900 €) a potom ešte zaplatíte za to, že vám z neho vyhádžu všetky veci. Ale o tom je motoršport.
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén