BRATISLAVA 14. septembra (WN/PR) - Posádka továrenského tímu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Petr Starý zvíťazila na Rally Principe de Asturias v okolí španielskeho mesta Oviedo a zdramatizovala tak záver šampionátu IRC sľubujúci strhujúce divadlo, ktoré bude pokračovať za necelé dva týždne v talianskom San Reme rovnako za účasti posádok továrenského tímu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Petr Starý a Juho Hänninen – Mikko Markkula.
Na Rally Principe de Asturias, ktorá sa – rovnako ako majstrovstvá Španielska - jazdila na asfalte, čakalo na jazdcov spolu 15 rýchlostných skúšok v celkovej dĺžke 254 km, pričom z celkovo deviatich sobotňajších skúšok bola jedna zrušená. Jan Kopecký zvíťazil na dvoch rýchlostných skúškach a so stratou 10.4 sekundy zakončil prvú piatkovú etapu na skvelom treťom mieste. Veľkým úspechom bolo ťaženie domácej nádeje Alberta Heviu so súkromnou Fabiou Super 2000, ktorý využil znalosti miestnych tratí a vďaka rovnako dvom vyhratým rýchlostným skúškam figuroval po prvom dni na druhom mieste so stratou 8.2 sekundy na vedúceho Taliana Bassa.
V sobotu čakalo na pretekárov zostávajúcich šesť rýchlostných skúšok a rovnako ako v piatok teplé slnečné počasie, ktoré ráno ešte doplnila dvíhajúca sa hmla. Posádke továrenského tímu Škoda Motorsport sa ako jedinej z čela pretekov vyhli problémy s prerazenou pneumatikou a konštantnou jazdou si v nedeľu prišla pre druhé prvenstvo v poradí po krásnom víťazstve na augustovej rally v Zlíne. Španielsku nádej na senzačný výsledok a double Fabií Super 2000 zhatil podobne ako rad favoritov defekt Alberta Heviu v predposlednej etape, čo znamenalo v konečnom účtovaní šieste miesto pre domáceho pilota.
Michal Hrabánek, šéf tímu Škoda Motorsport, komentuje ďalší skvelý výsledok Fabie Super 2000: „Som rád, že sme mohli rozšíriť náš program o štart v Španielsku. Ďakujem Honzovi, Petrovi a celému tímu za skvelý výkon a chcel by som oceniť aj Alberta Heviu. Zároveň sa potvrdzuje úžasná vyrovnanosť celého šampionátu IRC, čo zvyšuje jeho atraktivitu a sledovanosť. Opäť sa ukázalo, že súkromné tímy sa môžu smelo merať s továrenskými, čo ešte viac pridáva na popularite celému rallyovému športu v tejto kategórii a úspechu zákazníckeho programu“.
Jan Kopecký: „Toto bola nesporne ťažká súťaž, plná nečakaných zvratov na trati, zákruty sa nedali na prvých prejazdoch dosť dobre „pospájať“. Všetko bolo umocnené tým, že sme tu štartovali po prvýkrát. Znalosť trate je skrátka veľmi dôležitým faktorom. Osobná vďaka patrí Albertovi Heviovi, ktorý nás po celú dobu súťaže zásoboval cennými radami ohľadom nástrah na trati. Tešíme sa do San Rema, šampionát IRC sľubuje skutočne napínavú drámu až do konca“.