V Nemecku dochádza k zábleskom zdravého rozumu. Síce zatiaľ nie je jasné či sú spôsobené len predvolebnou kampaňou, alebo reálnym uvažovaním, no aj napriek tomu je to dobrý signál pre väčšinu európskych automobilových výrobcov a bežných motoristov.
Angela Merkelová sa najnovšie postavila proti plánom únie na nedávno prezentované šialené limity, ktoré by mali začať platiť od roku 2020. Automobilky by dovtedy mali znížiť priemerné emisie svojich typov na hodnotu 95 g CO2/km (ekvivalent 3,96 l/100 km benzínu, reps. 3,56 l/100 km nafty). Všetkým nám je jasné, že za 6 rokov to výrobcovia jednoducho nedokážu.
Angela Merkelová počas zahájenie frankfurtského autosalónu vyhlásila: „Európa si musí uvedomiť, že nie je izolovaným kontinentom, ale musí uspieť v globálnych pretekoch.“ Je to úplne jednoduché. Ak budeme na automobilový priemysel hádzať ďalšie ekologické záťaže, tak v globálnom meradle bude nekonkurencieschopný.
Nemecko už tento nový limit EÚ zablokovalo v máji tohto roku. Proti nedosiahnuteľným číslam sa však postavil už aj Opel. Rovnako je na tom aj nemecká automobilová asociácia VDA na čele s Matthiasom Wissmannom, ktorý uviedol, že právnici a byrokrati musia poslúchať inžinierov s ich technickým know-how.
Angela Merkelová si dobre uvedomuje, že automobilový priemysel je pre Nemecko veľmi dôležitý. Rovnako poukazuje na fakt, že najnovšie technologické novinky musia byť najprv uvedené v luxusných automobiloch, kde sú vyššie marže. Ak sa novinky s náročným vývojom dostanú priamo do „obyčajných“ automobilov, tak ich cena pôjde smerom nahor, prípadne budú výrobcovia predávať so stratou. Ani jedna verzia však nie je dlhodobo udržateľná.
Proti snahe Nemecka sa však teoreticky môžu postaviť samotné automobilky, ktoré investovali milióny eur do vývoja hybridov a elektromobilov.
Snahu Angely Merkelovej však môžeme len a len podporovať. Nové emisné limity sú takmer nesplniteľné a súčasný stav stále väčších obmedzení a regulácií automobilového priemyslu je priama cesta do pekla.
Autor: topspeed.sk