Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórei?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Značkám Renault aj Dacia sa na Slovensku darí zotrvať na najvyšších priečkach

9.10.2023

Renault

 

Celkový podiel osobných automobil Renault na Slovensku je 4,2 %, čo je o 0,9 bodu viac v porovnaní s minuloročným podielom. Vďaka 2845 predaným kusom získala značka     8. pozíciu v rámci značiek na slovenskom trhu. Súčasne je to 10. pozícia v rebríčku segmentu osobných automobilov, 9.miesto v segmente Retail zákazníkov a 7.pozícia pri Fleet klientele.

 

 

Renault bestselery

 

Najpredávanejším osobným modelom v rámci ponuky Renault je ikonecké Clio. Model Clio obsadil 8.miesto (453 predaných vozidiel)  na trhu B hatch, pričom 81% predajov tvorí firemná klientela.

 

Captur v popularite nezaostáva, práve naopak. Ale vyhráva na inom fronte. Captur je číslom jeden pre Retail klientelu (47 %). Spolu sa predalo 333 vozidiel.  

 

Tretím najpopulárnejším modelom Renault je Arkana. V segmente C SUV, ktorý je všeobecne najbohatší na modely, získala Arkana miesto v TOP20 (18.miesto) s 213 predajmi.  

 

 

LCV

 

V segmente LCV sa značke Renault mimoriadne darí. Minulý rok sa nám podarilo vrátiť na prvú priečku. A tú sme si dodnes udržali. Trhový podiel Renault je v súčasnosti takmer 20% (19,2 %), čo je o 5% viac ako minulý rok. Spolu sme uspokojili 1 128 objednávok.

 

Najpopulárnejšie LCV

 

Model Master  získal 2. priečku v segmente Bus, je to najpredávanejší LCV model značky. Master je číslom 1 v segmente H Van s 25,5% trhovým podielom, pričom zaznamenal nárast o 30% (YOY).  Najpredávanejší podvozok H Van zaznamenal úroveň 720 predaných vozidiel.  

 

 

Populárny Trafic patrí medzi top modely svojho segmentu. Osobná verzia je v kategórii Minibus na 3.mieste, pričom stále zaznamená rast záujmu klientely. Nárast predajov oproti minulému roku je až 172 %! Trafic zastáva v súčasnosti 17,2 % podiel.

 

V rámci menších dodávok sme s modelom Trafic 4. najpredávanejšie vozidlo s takmer 13% podielom na trhu a nárastom viac ako 66% (113 tento rok).

 

Renault Express zanamenal  100% medziročný nárast medziročne, čo mu zabezpečilo druhú pozíciu v rámci S van segmentu.

 

V segmente combispace je na 8. miesto Renault Kangoo a 28 registráciami. 

Dacia

 

Trhový podiel stále populárnejšej značky Dacia dosiahol úroveň 4,3 % s predanými 2 861 vozidlami. Na retail trhu získala 5.priečku  (1 616 vozidiel).  

 

Našim najpredávanejším modelov Dacia je Duster s 1421 vozidlami. Čo ho vynieslo na 4.miesto slovenského trhu. V Duster štatistikách sme zaznamenali nárast o 13% oproti minulému roku. Takmer 60% (59%) predajov tvorí retail klientela. 41% reprezentuje záujem firiem a podnikateľov. Ten sa tento rok navýšil.

 

V rámci segmentu B Hatch je tesne pod stupienkom víťazov Dacia Sandero. Medziročný pokles o 12% stavia Sandero na 4.miesto v segmente. Celoeurópsky trend popularity modelu Sandero u súkromnej klientely kopíruje aj trh na Slovensku: takmer 70% zákazníkov je z retail segmentu (715 predaných vozidiel celkovo, z toho retail 490 vozidiel).   

 

Tretím najpredávanejším modelov v ponuke Dacia je Jogger, ktorý sa umiestnil na 7.mieste na trhu so 665 registráciami.

 

Pomer predaných LPG vozidiel v ponuke Dacia tvorí takmer 60%.  

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén