BRATISLAVA 11. augusta (WBN/PR) - Značka ŠKODA v prvých siedmych mesiacoch roku expedovala celosvetovo 523 200 automobilov (január – júl 2010: 437 300 automobilov). V porovnaní s uplynulým rokom tak česká automobilka zvýšila svoj predaj o 19,7 % a do konca júla po prvýkrát dodala zákazníkom viac než 500 000 vozidiel. Súčasne dosiahla značka ŠKODA s 68 500 predanými automobilmi nový júlový rekord (minulý rok 58 500).
„ŠKODA naďalej udržiava úspešný kurz,“ vyhlásil člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť Predaja a marketingu Jürgen Stackmann. „Rastové regióny ako Čína, India alebo Rusko sa v júli svojím dvojciferným rastom pre značku ŠKODA vyvíjali skvele. Aj na etablovaných západoeurópskych a východoeurópskych trhoch zaznamenávame s našou atraktívnou modelovou paletou trvale vysoké predajné výsledky.“
Od začiatku roka 2011 predala značka ŠKODA na Slovensku až 8 053 automobilov, čo je o 33,4 % (2 015 vozidiel) viac ako v porovnateľnom období roku 2010. Jej kumulatívny podiel na trhu v kategórii M1 za toto obdobie predstavuje 20,25 %.
Na českom trhu rástla ŠKODA tempom o 9,6 % rýchlejšie než celkový trh. Zákazníkom bolo dodaných 4 400 vozidiel za mesiac júl.
Výrazných prírastkov zaznamenala značka v júli aj v ďalších krajinách strednej a východnej Európy: na Ukrajine vzrástol predaj o 54,8 %, Slovinsko sa zlepšilo o 9,3 %, Poľsko o 3,7 %, Chorvátsko o 4,0 %.
Potešiteľný bol tiež vývoj predaja v západnej Európe. S nárastom o 24,0 % dosiahla česká automobilka predajný objem 27 200 vozidiel. Vysoké tempo rastu hlási Holandsko s nárastom o 53,2 % a Rakúsko s nárastom o 36,8 %. Na nemeckom trhu ŠKODA ako najobľúbenejšia dovážaná značka svoj trhový podiel aj naďalej zvýšila. Predaj v Belgicku sa zvýšil o 23,8 %, vo Francúzsku o 22,6 % a vo Švajčiarsku o 13,2 %.
Vysokým tempom rastú trhy Číny, Indie a Ruska. V Číne vzrástol v júli počet dodávok značky ŠKODA zákazníkom o 15,4 % na 17 800 vozidiel. V Rusku dosiahla ŠKODA tretí najlepší mesačný výsledok 6 100 dodávok a nárast o 22,7 %. V Indii je ŠKODA s 2 300 predanými vozidlami na 70,1 % nad úrovňou minulého roka. Zhruba dve tretiny indických zákazníkov sa pritom rozhodlo pre model Fabia.
Aj na ďalších mimoeurópskych trhoch zaznamenala značka ŠKODA dobré výsledky. V Austrálii dosiahla značka ŠKODA v júli druhý najlepší mesačný výsledok.
Dodávky zákazníkom v júli 2011 (modely značky ŠKODA v porovnaní s júlom 2010):
Octavia (29 400 vozidiel / plus 22,7 %), Fabia (21 000 vozidiel / plus 18,8 %), Superb (8 800 vozidiel / plus 15,1 %), Yeti (5 300 vozidiel / plus 32,5 %), Roomster (2 900 vozidiel / plus 19,2 %).