Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Zima priniesla motoristom takmer 27-tisíc poistných udalostí

Auto-moto - Informácie pre vodičov

26.2.2009
BRATISLAVA 26. februára (WN/PR) - Počas tohtoročnej zimy zaevidovala Allianz – Slovenská poisťovňa do 23. 2. 2009 26 814 nahlásených poistných udalostí, z toho 15 980 už vyplatila. Najvyšší počet poistných udalostí zaznamenala v havarijnom poistení, a to 14 233 a 12 581 v povinnom zmluvnom poistení (PZP). V havarijnom poistení Allianz – SP vyplatila už sumu 11,4 mil. eur a v PZP 5,3 mil. eur.

V prípade poškodenia vozidla má motorista možnosť uplatniť si náhradu škody:
·z havarijného poistenia Allianz - SP alebo
·z povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu v prípade, ak za škodu zodpovedá iná osoba.

Najvyššiu škodu poisťovňa eviduje v havarijnom poistení vo výške 60 749 eur. Pri povinnom zmluvnom poistení najvyššia spôsobená škoda dosiahla výšku takmer 24 238 eur. V oboch prípadoch bola škoda zapríčinená stretom automobilu s iným vozidlom. Najčastejšie vznikali škody na pozemných komunikáciách, ktoré zapríčinili motoristi svojou nepozornosťou a neprimeranou jazdou.

Medzi najrizikovejšie faktory vplývajúce na vznik škôd pri havarijnom poistení patria:
·náraz poisteného vozidla do iného stojaceho predmetu,
·náraz iného vozidla do poisteného vozidla
·a stret poisteného vozidla s iným pohybujúcim sa predmetom alebo osobou.

Pri PZP najviac škôd vzniklo:
·stretom poisteného vozidla s iným vozidlom,
·nárazom poisteného vozidla do iného stojaceho vozidla
·a stretom poisteného vozidla s iným pohybujúcim sa predmetom alebo osobou.

Aj výtlky na cestách spôsobujú škody

Poškodenie vozidla zapríčinené výtlkom na ceste je možné uplatniť z havarijného poistenia vozidla, bez ohľadu na to, či udalosť prešetrovala polícia alebo nie. Každú hlásenú škodovú udalosť poisťovateľ posudzuje individuálne, podľa skutočností a dôkazov, ktoré má k dispozícii, a to v súlade s platnými poistnými podmienkami a zmluvnými dojednaniami príslušného produktu. Ak poisťovateľ vlastným šetrením zistí, že nie sú pochybnosti ohľadom vzniku škody a jej rozsahu, vyplatí klientovi uplatnené poistné plnenie.

Pokiaľ motorista havarijné poistenie nemá, môže si náhradu škody uplatniť zo zodpovednosti za škodu od správcu komunikácie alebo súdnou cestou. V takomto prípade musí motorista preukázať zodpovednosť príslušného správcu komunikácie za vzniknutú škodu. Motoristom preto odporúčame zdokumentovať škodu a jej rozsah priamo na mieste, napr. vlastnou fotodokumentáciou, prípadnými svedeckými výpoveďami a pod.

Škody spôsobené pádom snehu

V prípade, že vznikne škoda na zaparkovanom motorovom vozidle v dôsledku pádu snehu alebo ľadu z budovy či inej nehnuteľnosti, najjednoduchšie je využiť havarijné poistenie. Ak vozidlo nie je havarijne poistené, môže si motorista svoje nároky uplatniť voči správcovi budovy alebo majiteľovi budovy. V prípade, že majiteľ alebo správca budovy má poistenú všeobecnú zodpovednosť v niektorej poisťovni pôsobiacej na slovenskom trhu, je potrebné, aby si svoje nároky uplatnil u konkrétneho poisťovateľa.

Allianz – SP ponúka viacero možností ako nahlásiť škodovú udalosť

Allianz – Slovenská poisťovňa ponúka svojim klientom viacero možností ako hlásiť škody na motorových vozidlách, čím sa výrazne skracuje a zjednodušuje riešenie škodovej udalosti.

V prípade, že vznikne škoda na motorovom vozidle, ktoré je havarijne poistené v Allianz – Slovenskej poisťovni, alebo ak za škodu zodpovedá osoba v ASP povinne zmluvne poistená, môže klient škodovú udalosť nahlásiť jedným z nasledovných spôsobov:

·osobne - na ktorejkoľvek pobočke Allianz - Slovenskej poisťovne,
·poštou – vyplnené a podpísané tlačivo klient zašle poštou do ktorejkoľvek pobočky Allianz - Slovenskej poisťovne. Formuláre na nahlasovanie škôd sú dostupné vo všetkých pobočkách spoločnosti, alebo si ich klient môžete stiahnuť na internetovej stránke www.allianzsp.sk,
·telefonicky – škody z havarijného poistenia a povinného zmluvného poistenia môže klient nahlásiť na bezplatnej infolinke 0800 122 222,
·prostredníctvom internetu
- škody z havarijného poistenia,
- škody z povinného zmluvného poistenia,
- škody na zdraví (poškodený) z povinného zmluvného poistenia,
·prostredníctvom zmluvného servisu Allianz – Slovenskej poisťovne.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén