Foto: AAA Auto
BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) - „Motory na naftu sú na predajnom vzostupe hlavne vďaka tomu, že sa záujem zákazníkov v autobazároch presúva od malých k väčším autám, kde je podiel naftových motorov vyšší,“ vysvetľuje riaditeľ výkupu v spoločnosti AAA Auto Petr Vaneček.
Kým napríklad pri malých autách typu Škoda Felicia alebo Fiat Punto je spotreba benzínovej i naftovej verzie takmer porovnateľná, pri moderných autách strednej triedy alebo kategórie MPV môže činiť rozdiel v prospech dieselu až tri litre paliva na sto kilometrov. „Vyše 90 % všetkých Fordov Mondeo, Volkswagenov Passat a ďalších áut strednej triedy preto predávame s naftovými motormi,“ pripomína Petr Vaneček a zároveň dodáva: „Na Slovensku je dopyt po naftových autách ešte vyšší než v Česku napriek tomu, že tam od vlaňajška platia výrazne nižšie ceny nafty vďaka legislatívnemu zvýhodneniu.“
„K rastu dopytu tiež prispelo, že v minulom roku zásadne poklesol počet importovaných áut zo západnej Európy, ktoré predtým z väčšej časti uspokojovali dopyt po vozidlách s dieselovým motorom. Zákazníci v Čechách i na Slovensku zisťujú, že sa im viac oplatí kúpiť takéto auto po prvom majiteľovi a so servisnou knižkou v danej krajine, pretože tieto vozidlá sú cenovo výhodnejšie než v západnej Európe,“ uzatvára Petr Vaneček.
Záujem o diesely a turbodiesely v autobazároch neznížili ani nedávne tuhé mrazy, kedy mohli mať niektoré naftové autá problém so zamŕzaním paliva. V AAA AUTO preto servisní technici preventívne doplňovali do nádrží skladových naftových áut aditívum, ktoré bráni zamŕzaniu nafty až do -25 stupňov. Všetkým zákazníkom tiež odporúčali tankovať výhradne „arktickú“ naftu, ktorá obsahuje tieto prísady proti zamŕzaniu už do výrobcu.