Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Záujem o automobily Škoda neustále rastie aj v SR

Automagazín - Automobilky

16.4.2010
Foto: ŠKODA AUTO SlovenskoBRATISLAVA 16. apríla (WBN/PR) - Predaje spoločnosti Škoda Auto za prvý štvrťrok 2010 vzrástli o 25 % na 178.901 vozidiel. Rast výrazne podporil rastúci dopyt na automobilovom trhu v Číne, kde bolo zákazníkom dodaných celkovo 42.707 vozidiel značky Škoda, t.j. nárast o 122 % oproti rovnakému obdobiu roka 2009.

V samotnom mesiaci marec dodala automobilka zákazníkom na celom svete 72.900 vozidiel značky Škoda a dosiahla tak rekordný mesačný predaj v histórii firmy.

Záujem o automobily Škoda neustále rastie aj v SR. Od začiatku roka 2010 sa zvýšil predaj vozidiel značky Škoda o 2,5 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Prispela k tomu aj rastúca tendencia vývoja objednávok nových modelov Superb Combi a Yeti. Slovenskí zákazníci si od začiatku roka objednali už 110 vozidiel Škoda Superb Combi a 190 vozidiel Škoda Yeti.

Silný rast predajov zaznamenala Škoda Auto v prvom štvrťroku aj na trhoch strednej (+13 %; 27.995 vozidiel), najmä v Českej republike a v Poľsku) a západnej Európy (+13 %; 85.187 vozidiel).

Objemovo najsilnejším trhom západnej Európy zostalo Nemecko, a to aj napriek tomu, že tamojší trh zaznamenal oproti minulému roku významný pokles. Tento trend sledovali aj dodávky Škoda Auto.

Aj západná Európa bez Nemecka sa s nárastom o 43 % na 56.763 predaných vozidiel oproti predchádzajúcemu roku vyvíjala veľmi pozitívne. Dôležitým motorom bola Veľká Británia s 11.704 predanými automobilmi, čo znamená medziročný nárast predaja značky Škoda o 72 %. Dynamicky potom rástli aj napríklad dodávky v Španielsku, Portugalsku alebo

Najobľúbenejším modelom značky Škoda bola v prvom štvrťroku 2010 Octavia (77.192 vozidiel; t.j. +32 %). Druhým najúspešnejším modelom bola Škoda Fabia (52.700 vozidiel; t.j. -3 %). Najrýchlejšie rástli predaje modelu Škoda Superb (20.514 vozidiel; t.j. +119 %). Veľký záujem prejavili zákazníci o SUV Škoda Yeti (12.195 vozidiel). Automobilka ďalej predala 7.886 vozidiel modelového radu Roomster a 8.414 vozidiel Octavia Tour.

Rastúci záujem o modely Yeti a Superb Combi na automobilových trhoch znamená zvyšovanie výroby týchto modelov v závode Škoda Auto Kvasiny. S nábehom výroby týchto modelov bolo spojené navýšenie personálu na súčasných 3500 zamestnancov.

„Predajné výsledky spoločnosti Škoda Auto vykazujú pozitívny trend a sú tiež ovplyvnené dynamickým vývojom v Číne. Impulzy pre rast sme tiež získali v niektorých európskych krajinách. Vo vyhliadkach pre tento rok preto zostávame optimistickí, ale opatrní. Nádeje vkladáme do nových modelov, ktorými sú Yeti a Superb Combi s predajnými úspechmi, ktoré predčili naše očakávania. Celkovo budeme pokračovať na ceste rastu,“ uviedol Reinhard Fleger, člen predstavenstva Škoda Auto zodpovedný za oblasť predaja a marketingu.

Predajné výsledky prvého štvrťroku tohto roku v SR komentoval konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko Robert Baumgartner: „Nárast predaja potvrdil, že ponuka značky Škoda je pre slovenských zákazníkov atraktívna. Okrem tradične vysokého záujmu o modely Octavia a Fabia majú úspech aj novinky - modely Yeti a Superb Combi. S veľmi pozitívnou reakciou verejnosti sa stretli aj modernizované modely Fabia a Roomster, vrátane dynamických a úsporných motorov TSI. Pozitívne sa na výsledkoch podpísali aj nákupy zo strany firiem a drobných živnostníkov, ktorí začínajú realizovať odložené investície na obnovu svojho autoparku.“
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén