Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

ZA POSLEDNÝ ROK DOSIAHLA SKUPINA RENAULT REKORDNÝ NÁRAST PREDAJOV O 13,3% A PREDALA 3,18 MILIÓNA VOZIDIEL

Novinky

17.1.2017



Pod záštitou plánu s názvom “Drive the Change” posledné štyri roky predaje rástli a Skupina Renault sa stala najpredávanejšou francúzskou automobilkou na svete s 3 182 625 registrovanými vozidlami v roku 2016.

Predaje Skupiny Renault na trhu s osobnými vozidlami (OV) a ľahkými úžitkovými vozidlami (ĽÚV) zrástli v roku 2016 o 13,3% na trhu, ktorý stúpol o 4,6%. Trhový podiel Skupiny na celosvetovom trhu bol na úrovni 3,5% (o 0,3 bodu viac oproti 2015). Renault aj Dacia zaznamenali rekord v predajoch. Renault si udržal pozíciu najväčšej francúzskej automobilky na svete. Predaje Renault Samsung Motors vzrástli o 38,8%.

Skupina ťažila z podmienok na európskom trhu s automobilmi (nárast o 7% oproti roku 2015), počet registrácií stúpol o 11,8% na 1 805 290 vozidiel. Trhový podiel v Európe dosiahol hranicu 10,6%.

Mimo Európy dosiahla Skupina Renault rekordné predaje. Oproti roku 2015 zaznamenala nárast predajov o 15,3% a dosiahla trhový podiel 5,2%. Objemy a trhové podiely stúpli vo všetkých regiónoch.

V Európe stúpol trhový podiel Skupiny na trhu s OV a ĽÚV o 0,5 bodu na 10,6%. Počet registrácií vzrástol o 11,8% na 1 805 290 zaregistrovaných vozidiel. Predaje sa zvýšili vo všetkých krajinách a regiónoch.

Predaje sa umocnili aj vďaka značke Renault, ktorá sa stala druhou najväčšou automobilkou v Európe. S 1 390 280 zaregistrovanými vozidlami (nárast o 12,1% oproti 2015), trhový podiel Renault narástol o 0,4 percenta oproti roku 2015 a dosiahol hranicu 8,1%.

Na trhu s OV rástol trhový podiel značky Renault najrýchlejšie oproti ostatným značkám, konkrétne o 0,4 bodu. Značke sa podarilo zveľaďovať vďaka úspechu nového modelového radu vrátane modelu Espace, Talisman a rodiny Mégane. Nový Scénic mal dobrý štart a v prvej štvrtine už zaznamenal 19 000 objednávok. Renault si udržal vedúcu pozíciu v segmente B mestských áut, vďaka úspechu modelov Clio a Captur, ktorých sa spoločne zaregistrovalo 215 670.

Na trhu s ĽÚV narástla značka Renault o 9,9%, predala 296 187 vozidiel a dosiahla tak trhový podiel 14,8%.

Po jedenástich rokoch na Európskom trhu značka Dacia opäť rástla, konkrétne o 10,8% a predala 415 010 vozidiel.

Značka Renault zostala na vrchole trhu s elektrickými vozidlami, jej predaje vzrástli o 11% a predala 25 648 vozidiel (neráta sa model Twizy). ZOE vedie v predajoch elektrických OV s 21 735 registráciami (nárast o 16%) a Kangoo Z.E. predalo na trhu s elektrickými ĽÚV 3 901 vozidiel.

Vo Francúzsku sa Skupine Renault darilo najlepšie za posledných 5 rokov. Renault potvrdil svoje vedenie a predal 22,3% OV a ĽÚV na trhu. Dacia dosiahla rekord s 112 000 registráciami a skončila na štvrtom mieste na trhu v súkromnom sektore.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén