Foto: Volvo
BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) - Pojem R-Design nie je pre priaznivcov značky Volvo ničím novým. Volvo zrušilo svoje ostré modely s označením „R“ a namiesto nich priniesla zákazníkom dizajnový paket „R-Design“, ktorý sa dá kombinovať so všetkými motorizáciami takmer všetkých modelov automobilky Volvo. Športový vzhľad je teraz cenovo dostupnejší a navyše bez nutnosti kupovania verzie modelu s najsilnejšou benzínovou motorizáciou.
Ako sa Volvo S60 / V60 od svojich konvenčnejších modelov odlišuje vizuálne, vidíte na fotografiách. Upúta predovšetkým veľký difúzor v zadnom nárazníku, spätné zrkadlá z brúseného hliníka a originálne disky kolies. V interiéri nájdete charakteristické dvojfarebné čalúnenie pre modely R-Design. Nechýba športový volant a športové sedadlá.
Okrem dizajnového oddelenia sa Volvu S60 / V60 R-Design venovali aj experti na podvozky . Podľa slov vyššie menovaného Stefana Sällqvista bolo ich cieľom umocniť dynamiku bez toho, aby podvozok pôsobil drsne. Ak je podvozok príliš tvrdý, aj hladký asfalt pôsobí ako nerovný. Snažili sme sa vytvoriť podvozok, ktorý pôsobí stabilne, no súčasne je dostatočne komfortný,“ vysvetľuje Stefan Sällqvist.
Modifikované bolo riadenie a auto dostalo výstuhu medzi hornými úchytmi predných tlmičov. Tento prvok, používaný pri vysoko výkonných a pretekárskych automobiloch, zabraňuje deformácii karosérie pôsobením bočných síl, ktoré majú za následok neželané zmeny pôvodnej geometrie prednej nápravy.
Jednoplášťové tlmiče vzadu
Na zadnej náprave používa Volvo S60 a V60 R-Design jednoplášťové tlmiče pruženia. Na rozdiel od pôvodne používaných dvojplášťových tlmičov tieto jednoplášťové tlmiče využívajú na tlmenie pohybu pri kompresii a následnej extenzii ten istý ventil. To umožňuje kratšie a rýchlejšie prúdenie kvapaliny v tlmiči, čo spôsobuje, že tlmič reaguje oveľa rýchlejšie.
“Táto vyššia pracovná rýchlosť spôsobuje, že počiatočnú tendenciu vozidla k náklonu môže vodič cítiť okamžite ako otočí volantom. Je to efektívny spôsob ako zlepšiť reakciu vozidla a posilniť spätnú väzbu, poskytovanú vodičovi,“ hovorí Stefan Sällqvist.
Kratšie, tvrdšie pružiny
Predné a zadné pružiny boli skrátené o 15 mm aby sa znížilo ťažisko vozidla. Okrem toho je aj tvrdosť pružín o 15 percent vyššia oproti dynamickému podvozku modelov S60 a V60.
“To uľahčuje ovládanie vozidla a znižuje tendenciu nekontrolovaného pohybu. Táto oblasť podvozka vyžaduje mimoriadne citlivý prístup aby sa vytvoril správny pomer medzi dynamikou a komfortom. Ak zájdete príliš ďaleko, vozidlo pôsobí nepohodlne aj na dokonalom povrchu. Investovali sme množstvo času a úsilia aby sme našli ideálnu rovnováhu,“ hovorí Stefan Sällqvist.
Ešte tvrdšie silentbloky
Silentbloky, ktorými sú zadné tlmiče prichytené na karosérii, sú o 20 percent tvrdšie oproti dynamickému podvozku modelov S60 a V60. Predné silentbloky pozdĺžnych ramien zadnej nápravy sú až o mohutných 400 percent tvrdšie aby sa dokonale potlačilo kmitanie kolies.
“Čím sú silentbloky tvrdšie, tým menej kmitajú. Pohyby sú potom lepšie kontrolované. Vo vozidle sa to dá jasne cítiť,“ povedal Stefan Sällqvist.
Nový systém Corner Traction Control
Systém Corner Traction Control je novou funkciou stabilizačného systému DSTC (Dynamic Stability and Traction Control). Nová funkcia Corner Traction Control využíva reguláciu krútiaceho momentu medzi kolesami poháňanej prednej nápravy aby vozidlo lepšie zatáčalo. Systém funguje tak, že pri jazde v zákrute sa vnútorné koleso automaticky pribrzdí aby sa väčší podiel krútiaceho momentu preniesol na vonkajšie koleso. To vyvolá otáčavý moment okolo zvislej osi a vozidlo lepšie zatáča do zákruty v polomere nastavenom volantom. Tendencia k nedotáčavosti sa tým znižuje.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk