PREŠOV 25. februára (WEBNOVINY) – Hlavnou prioritou v oblasti cestnej infraštruktúry v Prešove pre najbližšie roky bude výstavba prvého mestského okruhu, ktorú tvorí rekonštrukcia a predĺženie Okružnej ulice s prepojením na Levočskú ulicu a rekonštrukcia križovatky Hviezdoslavova - Štefánikova. Ide o investíciu 5,47 mil. €. Vzhľadom k neistej ekonomickej situácii by sa stavba mala rozdeliť na dve etapy. V prvej - ešte tohto roku - by sa mala dokončiť Okružná ulica. Rekonštrukcia križovatky Hviezdoslavova – Štefánikova by sa mala posunúť na obdobie rokov 2010 - 2011. Vyplýva to z uznesenia, ktoré prijali na dnešnom rokovaní mestského zastupiteľstva prešovskí poslanci. Súčasne poverili hlavného architekta mesta, aby prehodnotil zaradenie dopravných stavieb do poradia priorít v kategóriách podľa investora a podľa mestských okruhov. K prioritám na návrh poslancov pribudla rekonštrukcia Soľnobanskej ulice na Solivare. Komisia pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie pri mestskom zastupiteľstve odporučila medzi prioritné stavby aj rekonštrukciu železničného mosta na Škultétyho ulici, komplexnú opravu Metodovej ulice, stavbu otočky koncovej zastávky MHD na Sibírskej ulici a výstavbu cyklistickej cesty v mestskej časti Bikoš pozdĺž rieky Torysa, ktorá by sa napojila na už existujúcu cyklotrasu vo Veľkom Šariši.
Mesto má záujem aj o prepojenie „slepej“ Kuzmányho ulice s Rusínskou cestou, ktorá spojí sídlisko Sekčov s centrom a odľahčí prehustenú dopravu v tejto časti mesta. Vlastníkom Kuzmányho komunikácie je Prešovský samosprávny kraj (PSK), preto poslanci poverili primátora Prešova Pavla Hagyariho, aby rokoval o tejto problematike s prešovským županom Petrom Chudíkom a informoval ich o výsledku na najbližšej schôdzi. Súčasne poslanci poukázali na fakt, že Prešovčania odvádzajú na cestnej dani takmer 25 % všetkých prostriedkov, ktoré idú na účet PSK, pritom samosprávny kraj neinvestoval do rekonštrukcie prešovských komunikácií ani korunu. Navyše krajské mestá sú odtrhnuté aj od všetkých druhov finančnej podpory zo štátneho rozpočtu aj eurofondov na zabezpečenie výstavby miestnych komunikácií v lokalitách novej výstavby.
Poslanci s nevôľou konštatovali, že Národná diaľničná spoločnosť posunula realizáciu diaľnice D1 Prešov – západ – Prešov – juh z pôvodného termínu 2010 – 2011 s ukončením stavby o dva roky neskôr. To isté platí aj pre rýchlostnú komunikáciu R 4 Prešov – západ – Kapušany, ktorá má odľahčiť hustotu premávky v severnej časti mesta.
SITA