Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Toyota v minulom roku predala 1,5 milióna elektrifikovaných vozidiel

Novinky

6.2.2018


Toyote sa v tomto smere podarilo dosiahnuť ďalší dôležitý medzník: za rok 2017 predala celosvetovo rekordný počet elektrifikovaných automobilov. 1,52 milióna predaných vozidiel predstavuje osempercentný nárast oproti predchádzajúcemu rekordu z roku 2016. Rast dva roky po sebe tiež znamená, že automobilka s trojročným predstihom splnila jeden z cieľov strategického programu Environmental Challenge 2050, ktorým je predávať do roku 2020 na 1,5 milióna elektrifikovaných vozidiel ročne. Celkové predaje tohto typu vozidiel navyše presiahli 11,45 milióna, čo oproti porovnateľným vozidlám s konvenčným pohonom predstavuje zníženie emisií CO2 o viac ako 85 mil. ton.

„Za obdobie len o niečo dlhšie ako 20 rokov sme boli svedkami nárastu predajov nových elektrifikovaných vozidiel z necelých 500 kusov v jedinej krajine na viac ako 1,5 milióna vo viac ako 90 krajinách a regiónoch. Naši zákazníci tým potvrdzujú kvalitu, odolnosť a spoľahlivosť našich elektrifikovaných pohonov," hovorí Šigeki Terasa, výkonný viceprezident spoločnosti Toyota Motor Corporation.

Už od roku 1997, teda od uvedenia prvého sériovo vyrábaného hybridného pohonu v modeli Prius v Japonsku, Toyota neustále pracuje na zlepšovaní tejto technológie, ktorá je základom celosvetových snáh o elektrifikáciu. V roku 2014 preto uviedla aj model Mirai, prvý sériovo vyrábaný automobil poháňaný vodíkovými palivovými článkami, potom v roku 2016 štvrtú generáciu modelu Prius a v roku 2017 druhú generáciu plug-in hybridného modelu Prius.

Automobilka bude pokračovať vo vývoji a rozširovaní ponuky elektrifikovaných vozidiel a teraz svoju pozornosť zameriava aj na sériovú výrobu elektromobilov na batérie, ktorá je v pláne od roku 2020, počnúc Čínou a Indiou, potom v Japonsku, Spojených štátoch a Európe. Toyota má tiež v pláne ďalej rozširovať predaj hybridných vozidiel na rozvojových trhoch s cieľom prispieť k celosvetovému znižovaniu emisií CO2 produkovaných novými vozidlami.

Snahy automobilky Toyota o zlepšovanie a rozširovanie ponuky alternatívnych pohonov sú úzko zviazané so strategickým programom Environmental Challenge 2050, v rámci ktorého chce do roku 2030 v súlade s oznámením z decembra 2017 dosiahnuť každoročný predaj elektrifikovaných vozidiel na úrovni 5,5 milióna kusov. V súvislosti s plnením tohto cieľa oznámila Toyota svoj plán ponúkať začiatkom 20. rokov tohto storočia 10 elektromobilov s pohonom na batérie, pričom zhruba od roku 2025 chce spoločnosť v celosvetovom meradle ponúkať elektrifikované verzie vozidiel naprieč všetkými modelovými radmi.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén