Dnes je pondelok, 25 november 2024
|
Toyota Hilux je jednou z legiend Rely Dakar a absolútnym víťazom minuloročných najťažších pretekov na svete. Úspech, ktorý v tejto extrémnej súťaži dosiahol tím TOYOTA GAZOO Racing, sa podpísal pod vytvorenie modelu Hilux GR SPORT, nového vrcholného člena rodiny pick-upov Hilux.
Hilux GR SPORT je navrhnutý tak, aby zaujal zákazníkov, ktorých aktívny životný štýl prekračuje hranice bežného, každodenného života, takže získajú ideálne vozidlo na dobrodružné cesty a športové aktivity. Toyota využila vylepšenia na mieru pripraveného odpruženia, aby zaistila ešte príjemnejší zážitok z jazdy a dokonalejšiu kontrolu, dynamiku a pocit priľnavosti. Vzhľad vozidla zdokonaľuje séria exkluzívnych dizajnových prvkov exteriéru a interiéru.
Verzia GR SPORT taktiež ťaží z významných vylepšení, ktoré sa už predstavili v novom Hiluxe a prináša najlepší zážitok z jazdy v histórii. Svetoznáme „neohrozené“ schopnosti pri jazde v teréne dosiahli novú úroveň, k čomu prispieva automatický samosvorný diferenciál a systém aktívnej regulácie trakcie. Vozidlo je zároveň príkladne ovládateľné a komfortné aj pri jazde po bežnej ceste, a to vďaka modernizácii odpruženia a opatreniam na potlačenie hluku a vibrácií.
Jazdec tímu TOYOTA GAZOO Racing, niekoľkonásobný majster sveta v kategórii Cross-Country Rally a trojnásobný víťaz Dakaru Nasser Al-Attiyah vyjadril svoj názor na nový Hilux GR SPORT: „Toyota Hilux je legendou pre svoju odolnosť a spoľahlivosť. To platí nielen pre naše pretekárske auto, ale aj pre sériové modely vrátane verzie GR SPORT. Tento nový model, ktorý sa inšpiroval našimi kultovými pretekárskymi autami pre Dakar, prináša novú úroveň zážitku z jazdy na ceste aj v teréne. Skutočne zachytáva podstatu našich pretekárskych áut a prináša časť Dakaru zákazníkom na celom svete.“
Prepracované odpruženie
Kľúčovým prvkom prepracovaného systému odpruženia sú nové jednokomorové tlmiče a nové predné tlmiče.
Jednokomorová konštrukcia zaisťuje väčšiu plochu piesta, aby mal lepší tlmiaci výkon, rýchlejšiu odozvu a lepšie odvádzal teplo. Taktiež pomáha udržiavať životnosť oleja vo vnútri pri jazde v náročných podmienkach.
Predné vinuté pružiny boli vystužené a spolu s novými tlmičmi sú natreté červenou farbou, aby zvýraznili osobitný charakter Hiluxu GR SPORT. Tieto zmeny dopĺňajú vylepšenia odpruženia, ktoré sa už predtým predstavili v novom modeli Hilux, vrátane vyladených zadných listových pružín a nových puzdier. Výsledkom je spoľahlivosť a dôvera aj v náročných jazdných podmienkach.
V porovnaní so štandardným Hiluxom sa tieto zmeny prejavili vo výraznom vylepšení jazdných vlastností vrátane sily potrebnej pri riadení a odozvy pri natáčaní volantu, výkonu pri jazde v priamom smere, pokojnej jazdy, upokojujúceho pocitu pri nakláňaní a skvelej priľnavosti zadných kolies.
Vďaka rýchlej odozve na vysokofrekvenčné vibrácie a lepšej schopnosti tlmenia pri regulácii pohybov karosérie a eliminácii otrasov nové nastavenie taktiež výrazne prispieva k jazdnému komfortu.
Nekompromisný výkon
Pohon verzie GR SPORT má na starosti výkonný 2,8-litrový motor z modelu Hilux, ktorý bol uvedený na trh v roku 2020. Výkon 204 k/150 kW a krútiaci moment 500 Nm sa prenáša cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. Model GR SPORT – exkluzívne vo verzii s dvojitou kabínou – si zachováva pôsobivé schopnosti modelu Hilux pri prevážaní nákladu, ktoré patria medzi najlepšie vo svojej triede: nosnosť je jedna tona a brzdený príves môže mať hmotnosť až 3,5 tony.
Štylistická úprava GR Sport
Štýlové úpravy zvnútra aj zvonku zdôrazňujú osobitný charakter Hiluxu GR SPORT.
Čierna predná maska chladiča má špeciálny sieťovinový vzor v tvare G, výraznú stredovú horizontálnu lištu a namiesto znaku vidno klasicky vykreslený názov TOYOTA. Tento motív inšpirovaný históriou odkazuje na označenie štvrtej generácie Hiluxu zo začiatku osemdesiatych rokov. Mohutný dizajn prednej časti je umocnený novými, väčšími lemami predných hmlových svetiel. 17-palcové zliatinové disky kolies majú čiernu povrchovú úpravu kontrastujúcu so strojovo opracovaným povrchom a sú obuté do terénnych pneumatík. Čierny motív vidno aj na krytoch vonkajších spätných zrkadiel, bočných schodíkoch, lemoch blatníkov a kľučke dverí batožinového priestoru, s ktorými ostro kontrastujú jasnočervené nové tlmiče a pružiny. Nechýba ani diskrétne označenie GR SPORT.
V kabíne sú nové športové predné sedadlá čalúnené kombináciou čiernej kože a syntetického semišu s červenými perforáciami a kontrastným prešívaním. Označenie GR SPORT sa nachádza na operadlách sedadiel, koberčekoch, štartovacom tlačidle a grafickej animácii na informačnom displeji. Vodič môže páčkami manuálne voliť prevodové stupne a vozidlo ovládať hliníkovými športovými pedálmi. Vzhľad zvýrazňujú ozdobné prvky s dizajnom uhlíkových vlákien, červená dekoračná línia po celej šírke prístrojovej dosky a modré ambientné osvetlenie dverí.
Základom špecifikácií bol Hilux s vysokou výbavou. Súčasťou sú LED svetlomety a kombinované svetlá, funkcia inteligentného odomykania a štartovania tlačidlom, dvojzónová klimatizácia, asistent zjazdu z kopca a automatický samosvorný diferenciál.
* LED svetlá – dostupnosť sa líši v závislosti od krajiny.
Nový Hilux GR SPORT dorazí k predajcom v celej Európe v lete 2022.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |