toyota
Foto: SITA/AP
TOKIO 18. januára (WEBNOVINY) - Toyota Motor Corp. mieni zdvojnásobiť v roku 2011 svoj celosvetový objem výroby hybridných benzínovo-elektrických automobilov na jeden milión áut, čím sa snaží udržať vo vedúcom postavení na rastúcom trhu automobilov produkujúcich nízke množstvo emisií. Autá s nízkou produkciou emisií sa tešia dobrým predajom a to hlavne vďaka štedrým podporám a daňovým úľavám. Model Prius, vlajková loď značky Toyota v segmente hybridných áut, sa stal japonským najlepšie sa predávajúcim autom v roku 2009.
S výnimkou Hondy nečelí Toyota veľkej konkurencii v tomto segmente. Honda Motors vyrába konkurenčný model Insight, ktorý však zďaleka nedosahuje popularitu Priusu. Toyota plánuje v budúcich rokoch začať výrobu zhruba desať nových hybridných modelov a zvýšiť počet miest, kde sa budú kompletizovať. Automobilka už rozšírila svoju výrobu hybridných automobilov za hranicu Japonska a to do krajín ako Čína, Spojené štáty americké, Thajsko a Austrália. V roku 2009 Toyota globálne vyrobila približne 500 tis. hybridných áut.
SITA/Reuters