DETROIT 18. septembra (WEBNOVINY) - Japonská automobilka Toyota Motor pripravuje marketingovú kampaň v hodnote 1 mld. USD, čím plánuje zvýšiť predaj svojich vozidiel na americkom trhu počas štvrtého kvartálu. Okrem väčšieho úsilia osloviť amerických zákazníkov chce Toyota rozšíriť aj produkciu svojich hybridných automobilov pod značkou Prius. Celkové výdavky na kampaň sú určené na prezentáciu v médiách, stimuly pre zákazníkov a predajcov ako aj na podporu lízingu. Marketingový plán predstavil šéf automobilky Akio Toyoda spolu s americkými predstaviteľmi na výročnom stretnutí predajcov v Las Vegas. Podľa hovorcu spoločnosti Irva Millera je súčasný marketingový plán o 30 až 40 % drahší, než spoločnosť bežne na marketing a reklamu kvartálne minie.
Realizáciu plánu oznámila spoločnosť v čase, keď zápasí s najhorším prepadom od založenia v roku 1937. V súčasnom hospodárskom roku by mala Toyota podľa očakávaní evidovať už druhú ročnú stratu po sebe. Medzi desať najpredávanejších automobilových modelov na americkom trhu sa v rámci programu vládnych stimulačných opatrení zaradili od Toyoty až tri. Ako uviedli predstavitelia automobilky tento týždeň vo Frankfurte, Toyota plánuje do konca súčasného roka predať celosvetovo 500 až 600 tisíc hybridných vozidiel.
SITA/Reuters