Litrový objem? 125 konských síl? 3 valce? To musí byť motorka! Áno, presne tak tomu bývavalo donedávna, kým Ford neprišiel na chuť móde známej ako downsizing. Súhlasím, malé preplňované trojvalcové motory sa objavili v Japonsku už pred desaťročiami, avšak toto je nová doba, keď je nová generácia malých ale výkonných agregátov „zapúšťaná“ do väčších áut než doteraz.
Výsledkom snaženia ľudí z modrého oválu je, že 3-valcový motor 1,0 EcoBoost zbiera ocenenia kade-tade už druhý rok. Presne tento agregát sme znova mali aj v našom testovanom aute. Podobne ako v teste Fordu Focus EcoBoost, aj tu poladený na sviežich 125 koní a navyše s paketom Sport. Takže o zábavu bolo postarané! Viac v našom novom videoteste:
Video: Videotest Fordu Fiesta Sport 1.0 EcoBoost
Ach ten aktuálny forďácky design, v zásade naň počúvam len dva názory – „je to trápna kópia prednej masky Aston Martin“ (ehm, ok, keď si niekto všíma len predok auta...) alebo „uau, je to šik a športové“. Za mňa jednoznačne palec hore, pretože Fiesta so športovým paketom je auto, ktoré vás chytí za srdce a naplní ho očakávaniami. Voči predchodcovi posun správnym smerom, Ford jednoducho začal hrať na emócie. A čo je dobré, stále si uchováva veľmi priaznivý pomer hodnoty a ceny, keďže takto vytrénované a ospojlerované auto dostanete u dílera už za približne 16 000 EUR.
Fiesta je už aj v základe pekné auto, ale je to práve táto verzia Sport, ktorá jej dáva tie správne grády. Čo v nej teda nájdete? 16" disky kolies z ľahkej zliatiny s pneu 195/45/16, športový podvozok ale najmä sadu spojlerov Sport - športový predný nárazník a kryty podbehov, športový zadný nárazník s deflektorom a športový zadný spojler. Je to na chlp rovnaká sada, ako v prípade špičkovej verzie ST.
Obrazom: Ford Fiesta Sport 1.0 EcoBoost
Ku cti Fiesty slúži najmä fakt, že ona nie len vyzerá, ale aj jazdí skutočne dobre. A možno ešte lepšie, než by ste pôvodne očakávali od kombinácie malej karosérie s váhom 1090 kg a litrového trojvalca s výkonom 125 koní. Ak by som mal charakterizovať toto auto jedným slovom tak by to bolo toto: agilita. Auto je neskutočne hravé, poslúcha na slovo a jeho brzdy sú presne také, aké si zaslúži. Nechcem povedať že je extrémne rýchle, to nie, veď 0-100 km/h jej trvá 9 sekúnd, ale radosti za volantom vie rozdávať ďaleko viac, než by ste čakali. Opäť za to môžu asi len a len predsudky. Takže sadnite dnu, otočte kľúčom a zabudnite na všetko, čo ste doteraz o tom aute čítali. Len si užívajte a skúšajte, čo všetko vám výborný podvozok dovolí. Tá absencia zbytočnej hmotnosti nad prednou nápravou je cítiť zakaždým, keď otočíte volantom. Presne tak, ako sa na športové auto patrí.
Nič si nenahovárajme, interiér je miesto, kde je asi najviac poznať, či sa na aute šetrilo na nesprávnom mieste. A žiaľ, v tomto smere nám Fiesta ukáže nahú pravdu. Síce nie tak, ako v predošlej generácií (mal som ju vo firme na krátke presuny, takže „fajnových“ a neskutočne ohavných plastov som si užíval často) ale stále je to v porovnaní s konkurenciou asi tá najslabšia časť auta. Sadnite si do VW Polo a razom pochopíte čo tým myslím. Ok, ale ďaleko podstatnejší je napríklad posed za volantom a tu musím jednoznačne dať Fieste plný počet bodov. Najmä, ak si ho porovnáte s konkurentom akým je Peugeot 208. Ten skutočne hrá v interiéri iba na krásu, viď náš test Peugeot 208 GTI. Fiesta má výborný volant, sedačky, ergonómiu a v neposlednom rade práve tú "pilotskú" polohu za volantom.
Je výsledných 16 290 EUR za malú športovú Fiestu veľa? Hlavne, ak základná „social“ verzia stojí takmer polovičné peniaze (9 599 EUR)? Nie, najmä ak hľadáte za volantom aj kus zábavy, nie len nudné presúvanie z bodu A do bodu B. Navyše, s týmto benzínovým motorom Fiesta dokonale popiera zmysel rapkajúceho diesela pod kapotou - jednak spotrebou a jednak výborne rozloženým krútiacim momentom ktorý dosahuje až 200 Nm. A verte, že vytočený trojválec vôbec neznie až tak zle, ako by ste si mysleli. Fakt, nekecám!
Autor: topspeed.sk