BRATISLAVA 26. mája (WBN/PR) - Na tohtoročnom zraze GTI pri jazere Wörthersee predstaví ŠKODA vo svetovej premiére atraktívnu rally štúdiu ŠKODA Yeti Xtreme, ktorá vychádza z obľúbeného kompaktného SUV. Verejnosť tiež po prvýkrát uvidí štúdiu ŠKODA CitiJet, ktorú vytvorili študenti odborného učilišťa spoločnosti ŠKODA AUTO. Automobilka týmito štúdiami opäť zdôrazňuje atraktivitu a rozmanitosť svojej modelovej palety.
Legendárny zraz priaznivcov tuningu značiek skupiny Volkswagen sa koná po tridsiatytretíkrát. Približne 200 000 fanúšikov bude počas predĺženého víkendu (28. - 31. mája 2014) putovať na kultovú akciu do rakúskeho Reifnitzu. ŠKODA sa stretnutia GTI zúčastní po piaty raz.
"Chceme pokračovať v pozitívnom vývoji a s novými modelmi naďalej rásť," hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre predaj a marketing. "Pritom posilníme emocionalitu značky. Ako dynamická a silná štúdia kompaktného SUV dokladá ŠKODA Yeti Xtreme vysokú kompetenciu značky v oblasti pohonu všetkých kolies a tiež naše know-how na poli automobilového športu a športových vozidiel," dodáva Eichhorn.
Štúdia ŠKODA Yeti Xtreme z dielne dizajnérov ŠKODA je mimoriadne športové a dynamické prevedenie úspešného kompaktného SUV v rally štýle. Showcar kombinuje silu SUV s pohonom všetkých kolies so svojráznymi dizajnovými a výbavovými prvkami razantného rally vozidla.
Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI s výkonom 112 kW. Krútiaci moment motora sa prenáša na všetky kolesá cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku (DSG). Jeho maximum 250 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1 500 do 4 200 min-1. Z 0 na 100 km/h zrýchli Yeti Xtreme za 9 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 192 km/h. Yeti Xtreme prevzal veľkoryso dimenzované brzdy z modelu Octavia RS. Vo výrazne matnom šedom odtieni lakovaný Yeti stojí na mohutných sedemnásťpalcových kolesách z ľahkých zliatin s veľkými terénnymi pneumatikami. Bočné okná sú tmavé, strecha a lemy kolies sú zvýraznené žlto-zelenou farbou. Vpredu dostal mohutný nárazník, veľký otvor pre prívod vzduchu a tiež LED svetlomety. Pre náročné športové nasadenie je podvozok tiež výškovo nastaviteľný.
Výrazne tvarovanými blatníkmi a mohutnými prahmi ukazuje ŠKODA Yeti Xtreme svaly. Na zadnej časti potvrdzuje silu a dynamiku mohutný nárazník a dve veľké koncovky výfuku, ktoré dodávajú vozidlu výrazný zvukový prejav. V batožinovom priestore sa nachádza náhradné koleso a takzvané Recovery Tracks. Sú to špeciálne trakčné podložky, ktoré je možné pri zapadnutí v piesku podsunúť pod kolesá a uľahčiť vyslobodenie.
Interiér nadchne športovo rally výbavou. Pre posádku sú k dispozícii štyri samostatné športové sedadlá Recaro s integrovanými štvorbodovými bezpečnostnými pásmami. Vozidlo je tiež vybavené športovým volantom s integrovanými pádlami pre voľbu rýchlostných stupňov.
Paket Color & Trim zahŕňa ďalšie karbónové prvky a kvalitné tmavé alcantarové povrchy so zeleným farebným akcentom. Okrem toho vo vozidle nájdeme tiež hliníkové pedále a špeciálne prahové lišty. Úplne nová je interpretácia stredového panelu. V ňom nájdeme okrem iného nôž na rezanie bezpečnostných pásov a hasiaci prístroj, teda prvky, obvykle v súťažných vozidlách. Na palubnej doske je ďalej umiestnený aj držiak iPadu, v priehradke pred sedadlom spolujazdca je integrovaná súprava pre poskytnutie prvej pomoci. Vozidlom ŠKODA Yeti Xtreme automobilka znova ukazuje mnohostranný potenciál svojho obľúbeného kompaktného SUV. V roku 2013 bola ŠKODA Yeti kompletne prepracovaná a prvýkrát oslovuje zákazníkov v dvoch verziách: ako ŠKODA Yeti do mesta a ako ŠKODA Yeti Outdoor pre terén a dobrodružstvo.
Ďalším exponátom značky ŠKODA pri jazere Wörthersee bude štúdia
ŠKODA CitiJet. Ide o dynamicky a pôsobivo stvárnený mestský kabriolet na báze vozidla ŠKODA Citigo. Dvojmiestne vozidlo je výsledkom projektu "učňovské auto", ktorý sa tento rok v ŠKODA AUTO uskutočnil po prvýkrát. Na štúdii, ktorú onedlho značka predstaví verejnosti, pracovalo po dobu šiestich mesiacov celkom 16 študentov odborného učilišťa spoločnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA CitiJet zaujme výraznou modrobielou metalízou a modrými športovými šestnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Pôsobivý je ručne vyrobený zadný spojler a mohutný výfuk s dvoma koncovkami. Pod kapotou pracuje benzínový motor 1.0 MPI s výkonom 55 kW (75 k). Aj interiér je zameraný športovo, výbava totiž vychádza z akčného modelu ŠKODA Citigo SPORT. Okrem iného je v automobile zabudovaný špeciálny audiosystém s výkonom 300 wattov. Modré LED osvetlenie interiéru reaguje na hudbu.