Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Smer Rallye Monte Carlo

20.12.2008

 

Mladá Boleslav – Oficiálna premiéra pretekárskeho špeciálu Škoda Fabia Super 2000 na súťažných tratiach sa odohrá na januárovej Rallye Monte Carlo (21. – 24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge).

 

Vo farbách továrenského tímu Škoda Motorsport sa predstaví česká posádka Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým a fínsky pilot Juho Hänninen s krajanom Mikkom Markkulom. Škoda Auto úspešne dokončila proces homologizácie vozidla a od medzinárodnej automobilovej federácie FIA dostala oficiálne potvrdenie povoľujúce štart Fabia Super 2000 na súťažiach usporiadavaných FIA. „Sme naozaj hrdí, že môžeme nadviazať na viac ako storočnú tradíciu motoristického športu pod značkou okrídleného šípu. Na medzinárodnom poli je našou snahou nasadzovať vozidlo na vybraných súťažiach, najmä seriálu IRC. Sme presvedčení, že prichádzame s absolútne konkurencieschopným vozidlom. V spolupráci s našimi importérmi budeme hľadať možnosti využitia súťažného špeciálu na jednotlivých národných úrovniach. Taktiež chceme úspešne naštartovať predaj pretekárskeho vozidla záujemcom z radov privátnych tímov. Stranou nezostane ani ďalší vývoj a testovanie Fabia Super 2000,“ vyjadril sa k návratu na pretekársku scénu Dr. Eckhard Scholz, člen predstavenstva Škoda Auto pre technický vývoj. Šéf tímu Škoda Motorsport Michal Hrabánek ďalej vysvetľuje rozhodnutie o výbere oboch jazdcov: „Obaja, Jan aj Juho, sú napriek svojmu mladému veku na veľmi dobrej jazdeckej úrovni a disponujú aj dostatkom skúseností. Veríme, že v spojení s naším vozidlom a tímom ich výkonnosť aj naďalej porastie a budeme spoločne úspešne reprezentovať značku Škoda v rallye“.

Technické parametre vozidla Škoda Fabia Super 2000:

Motor: zdvihový objem 1998 cm3, benzínový atmosférický štvorvalec, 16 ventilov, maximálny výkon 195 kW (265 k), krútiaci moment 245 Nm
Podvozok: pohon 4x4, zavesenie McPherson vpredu aj vzadu, tlmiče Reiger Racing systém, brzdy Brembo, kotúče s priemerom 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpredu aj vzadu, tri mechanické diferenciály
Prevodovka: X-trac 6-stupňová sekvenčná
Spojka: AP Racing – Ø 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Kolesá: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18“ (asfalt) a 15“ (šotolina)
Rozmery: dĺžka 3992 mm, šírka 1798 mm, rázvor 2486 mm
Hmotnosť: 1200 kg

 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén