Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Skutočné hot-SUV: Hyundai Motor predstavuje nový model KONA N

Novinky

27.4.2021

Hyundai Motor predstavuje nový model KONA N, kompaktné mestské vysoko výkonné hot SUV, v ktorom sa snúbi vzrušujúci výkon s vyváženým každodenným jazdením. Hyundai v modeli KONA N po prvýkrát spája výkonné jazdné vlastnosti typické pre značku N s karosériou typu SUV.

Nový model KONA N spája zážitok z potešenia z jazdy s výkonným vozidlom typu hot hatch so všestrannosťou SUV: vodiči ocenia jeho výkonný motor a emotívny zvukový prejav, pričom ťaží aj z veľmi dobrej veľkosti a praktického využitia v mestskom prostredí vrátane širokého zoznamu bezpečnostných prvkov. Nový model KONA N sa zameria na aktívnych zákazníkov, ktorí hľadajú vysoko výkonné vozidlo vyhovujúce rôznym požiadavkám ich životného štýlu vrátane vzrušujúcich zážitkov na pretekárskych okruhoch.

 

Nové ostré SUV vzniklo tak, aby poskytlo zákazníkom nekompromisný výkon spolu s filozofiou potešenia z jazdy značky N a zároveň aj hlavné výhody vozidla s karosériou typu SUV, ako sú komfort, pohodlie a bezpečnosť. Najmladší člen značky N prichádza so 4-valcovým motorom 2.0 T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) s plochou krivkou priebehu a s výrazným športovým vzhľadom. K celkovému dynamickému jazdnému zážitku prispieva viacero prvkov inšpirovaných motoršportom. Patria medzi ne 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin, špeciálne športové sedadlá a emotívny zvukový sprievod. Osemstupňová dvojspojková prevodovka Dual-Clutch Transmission (N DCT) dodáva vozidlu ešte športovejší a vysoko výkonný charakter.

 

Filozofia produktov N stojí na troch pilieroch, ktorými sú: zábava v zákrutách, každodenne využiteľné športové vozidlo a schopnosť jazdiť na okruhoch. Nový model Hyundai KONA N ich obohacuje o viacero vysoko výkonných prvkov ako elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD) a viacero režimov elektronickej stabilizácie (ESC), ktoré zlepšujú prejazd zákrutami. Režimy trakcie možno prispôsobiť širokému spektru jazdných podmienok, zatiaľ čo systém N Grin Control ponúka päť režimov dostupných pre všetky modely N (Eco, Normal, Sport, N a Custom), ktoré prispievajú ku každodenne využiteľnému charakteru športového vozidla. Okrem toho sú k dispozícii aj prvky ako Launch Control či vypnutie pomalého rozbiehania Creep Off, ktoré zaručujú vynikajúce schopnosti na okruhoch.

 

Dizajn modelu KONA N vytvorený tak, aby zaujal na cestách

Úplne nový Hyundai KONA N je hot SUV s výrazným vzhľadom, ktoré prinesie potešenie z jazdy. Spája moderný dizajn vychádzajúci z nového základného modelu KONA s výrazným a dynamickým jazykom modelov N. S dĺžkou 4 215 mm, šírkou 1 800 mm a výškou 1 565 mm je nový model KONA N o 10 mm dlhší ako tradičný Hyundai KONA a rovnako dlhý ako nová KONA v športovej verzii N Line. Jazdí na podvozku s rázvorom dlhým 2 600 mm, ktorý zostal, v porovnaní so základným modelom, nezmenený. Batožinový priestor s objemom 361 litrov poskytuje priestor na mnoho rôznych aktivít. Športový vzhľad, redukciu hmotnosti a vysoký výkon podporujú aj ľahké 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin.

 

Dizajn exteriéru

Dizajn exteriéru dopĺňajú červené prvky vyhradené pre verzie N. Spojenie obkladov karosérie v rovnakej farbe a 19-palcových diskov kolies dodáva modelu KONA N široký a sebavedomý postoj. Nárazníky vo farbe karosérie umocňujú bohaté objemy svalnatej karosérie veľkosti B-SUV, vďaka čomu KONA N vyzerá, že stojí nízko nad vozovkou. Exkluzívna maska chladiča so špeciálnou vypletanou výplňou, zabudovaným logom N a agresívnym svetelným podpisom nového modelu KONA, uzatvára výrazný vzhľad prednej časti. Znak Hyundai tmavosivej farby sa presunul z kapoty nižšie, čím sa vizuálne znížilo ťažisko.

 

Zboku si zákazníci všimnú, že športová silueta nového modelu KONA N sa vyznačuje nízkou svetlou výškou. Zopár ďalších dizajnových prvkov naznačuje, že tento vysoko výkonný model z rodiny Hyundai N dostal aj exkluzívne tmavo sivé kované disky kolies N a červené strmene, logo N na stredoch kolies a exkluzívne červené bočné prahy s vygravírovaným logom N.

 

Pohľadu zozadu dominuje veľký strešný spojler s dvojitým krídlom, ktorý vytvára podstatnú rovnováhu, aby sa vozidlo udržalo na ceste. Zákazníci si rovnako všimnú aj ikonické trojuholníkové tretie brzdové svetlo. Vysoko výkonný nádych dotvárajú aj červené linky a dve veľké koncovky výfukov.

 

Pri príležitosti predstavenia nového modelu KONA N vyvinula automobilka Hyundai novú farbu exteriéru: modrú Sonic Blue. Modrá farba Sonic Blue sa nachádza v škále medzi bielou a jemne sivou, doplnená o modrú Performance Blue. Vznikla, aby obohatila a pozdvihla karosériu typu SUV a pritom sa stále odvoláva na špeciálnu modrú farbu Performance Blue vyhradenú pre vysoko výkonné modely. Exkluzívna nová farba pre SUV s označením N dopĺňa a vytvára kontrast s ostatnými dizajnovými prvkami exteriéru vo farbách ako červená, tmavá sivá a lesklá čierna, pričom ich súhra dodáva novému modelu KONA N príťažlivý športový vzhľad. Model Hyundai KONA N je dostupný aj v modrej farbe Performance Blue vyhradenej pre modely N.

 

Dizajn interiéru

Nový model Hyundai KONA N ponúka interiér zameraný na výkon ako aj pocit upravený na vysoko športovú jazdu. Vo výbave sa nachádzajú vysoko kvalitné materiály a kovové pedále. Zaujme aj športový volant vyhradený pre verziu N, ktorý dostal dizajn zameraný na čo najlepšie uchopenie a rozloženie tlačidiel podporujúce dynamickú jazdu. Dve programovateľné tlačidlá N na volante umožňujú uložiť si individuálne nastavenia vozidla a ich ľahšie ovládanie. Vďaka pádlam sa rýchlosti dajú radiť bez toho, aby musel vodič zložiť ruky z volantu.

 

Páka ručnej brzdy dostala nešmykľavú perforovanú kožu a hrubší priemer v oblasti uchopenia, čo spôsobuje bezpečnejší brzdný výkon. Zákazníci si všimnú aj viacero prvkov vo farbe Performance Blue a logá N rozmiestnené po vozidle: na voliči prevodovky, ručnej brzde, prahoch dverí a na sedadlách.

 

Nový model KONA N je dostupný s exkluzívnym čiernym balíkom farieb N so športovými škrupinovými sedadlami čalúnenými látkou, kožou alebo semišom. Pre lepšiu bočnú oporu dostali výrazne tvarované boky. Všetky tri typy sedadiel sa štandardne dodávajú s vyhrievaním predných sedadiel, na požiadanie sú vyhrievané aj zadné sedadlá, pričom semišové sedadlá sa štandardne dodávajú s elektronickým nastavovaním, čo v prípade látkou či kožou čalúnených sedadiel predstavuje prvok dodávaný na požiadanie. Semišové sedadlá sa pre zvýšenie komfortu štandardne dodávajú aj s odvetrávaním, tento prvok sa ku koženým sedadlám dodáva na požiadanie.

 

Pohon: 205 kW (280 k) s plochým priebehom spojených s prevodovkou N DCT

Nový model Hyundai KONA N poháňa prepĺňaný 2,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 392 Nm. Dostal plochý priebeh, čo znamená viac krútiaceho momentu a výkonu v strednom a vyššom pásme otáčok. Nová vyššia hodnota krútiaceho momentu využíva pri bežných jazdných situáciách viac potenciálu motora. Nová charakteristika motora zároveň zlepšuje zrýchľovanie v stredných a vyšších otáčkach a dodáva vysoký výkon konzistentne bez ohľadu na vonkajšie poveternostné podmienky.

 

Súčasťou výbavy nového modelu Hyundai KONA N je 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT s dvoma samostatnými spojkami v olejovom kúpeli, čo prispieva k lepšiemu zrýchľovaniu a rýchlejšiemu preraďovaniu smerom nahor. Spojky v olejovom kúpeli majú aj lepšie chladenie. Automobilka Hyundai prvý raz predstavila technológiu N DCT v modeli VELOSTER N dostupnom na trhoch v Severnej Amerike a v Kórei a dostala sa aj do nového modelu i30 N. V tomto prípade išlo o výsledok dôležitej spätnej väzby od komunity Hyundai N. Prevodovku N DCT dostanú aj všetky verzie modelu KONA N.

 

Prevodovka N DCT prináša exkluzívne funkcie zamerané na vysoký výkon, ktoré vyčaria vodičom úsmev na tvári: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. Tieto prvky zlepšujú schopnosti vozidla tým, že na radenie prevodových stupňov používajú špeciálny softvér.

 

Na rozdiel od vozidiel s tradičnými automatickými prevodovkami, vo vozidlách Hyundai s N DCT si vodič môže vypnúť funkciu pomalého rozjazdu Creep off. Po vypnutí tejto funkcie a zaradení voliča prevodovky do polohy D, sa vozidlo po pustení pedála brzdy nezačne pomaly samovoľne rozbiehať. V závislosti od vodiča sa táto funkcia určená na okruhy môže používať aj na zvýšenie komfortu a pohodlia. Funkcia sa zapína a vypína cez individuálne nastavenia N.

 

Nový model KONA N s prevodovkou N DCT umožňuje vodičovi prepnúť do manuálneho režimu a meniť prevody pomocou radiacich páčok alebo voliča prevodovky. Radiaci softvér nepoužíva možnosť automatického preradenia rýchlostného stupňa po dosiahnutí obmedzovača otáčok. Vodič tak môže v prípade potreby a pre svoj športový zážitok dlhšie využívať pásmo maximálnych otáčok.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén