BRATISLAVA 29. októbra (WBN/PR) - ŠKODA AUTO dôsledne rozširuje svoju modelovú paletu na tureckom trhu. Na medzinárodnom autosalóne v Istanbule (1. až 11. novembra 2012) predstaví česká automobilka prvýkrát v krajine polmesiaca nový kompaktný model ŠKODA Rapid a malé vozidlo ŠKODA Citigo. Predaj oboch modelov začne v Turecku súčasne s ich výstavnou premiérou.
V roku 2012 pokračuje ŠKODA AUTO na tureckom trhu vysokým tempom. V období od januára do septembra vzrástli dodávky zákazníkom o 30,4 % na viac ako 7 100 vozidiel. Česká automobilka pritom rástla aj napriek klesajúcemu trendu tureckého trhu, ktorý v rovnakom období spomalil o 8,7 %. Podiel značky ŠKODA predstavoval ku koncu septembra 1,9 % (rok predtým: 1,3 %). Najpredávanejším modelom značky ŠKODA v Turecku bol model Octavia. „ŠKODA v najbližších rokoch na celom svete ďalej posilní. Turecko je významným rastovým trhom a tým tiež dôležitou súčasťou našej Rastovej stratégie 2018,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„S novým vozidlom ŠKODA Rapid a s modelom ŠKODA Citigo chceme cielene posilňovať našu pozíciu na trhu a dôsledne pokračovať v našom rozvoji v Turecku,“ hovorí Vahland. Oba modely českej automobilky zažijú na istanbulskom autosalóne svoju tureckú výstavnú premiéru. Ako ŠKODA Rapid, tak aj ŠKODA Citigo spolu so svojím predstavením na výstave na brehu Bosporu dorazí aj k miestnym predajcom značky.
„Rapid je nová trieda značky ŠKODA a stanovuje štandardy v segmente kompaktných rodinných vozidiel,“ zdôrazňuje Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu. ŠKODA Rapid dopĺňa modelovú paletu značky medzi menším modelom ŠKODA Fabia a väčším vozidlom ŠKODA Octavia. „Dokonalé vozidlo pre celú rodinu, ktoré práve tureckí zákazníci skvele prijmú,“ hovorí Eichhorn. Ponuka motorov v Turecku obsahuje celkovo štyri benzínové a dve naftové jednotky.
Modelom Citigo, dlhým len 3,56 metra, vstupuje značka ŠKODA do silne rastúceho segmentu malých vozidiel. „ŠKODA Citigo ponúka na minime priestoru maximum hodnôt našej značky: je kompaktná a napriek tomu priestranná, úsporná a súčasne agilná, atraktívna a má štýl,“ hovorí Eichhorn. „Citigo je perfektné auto do mesta, najmä do ulíc veľkomesta istanbulského formátu.“
ŠKODA AUTO na ISTANBUL INTERNATIONAL AUTO SHOW 2012:
* Expozícia ŠKODA AUTO: Hala 12
* Plocha expozície ŠKODA AUTO: 890 m2
* Tlačová konferencia ŠKODA AUTO: 01. 11. 2012, 14:00 hod.
* Počet vystavených vozidiel značky ŠKODA na dni pre médiá: 9 vozidiel (6× Rapid, 2× Citigo 5dv., 1× Fabia Super 2000)
* Počet vystavených vozidiel značky ŠKODA v dňoch pre verejnosť: 13 vozidiel (3× Rapid, 2× Citigo 5dv., 1× Fabia Combi Scout, 1× Fabia RS, 1× Fabia Super 2000, 2× Yeti, 1× Roomster, 1× Superb)
* Deň pre médiá: 01. 11. 2012
Dni pre verejnosť: 02. 11. – 11. 11. 2012