Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

ŠKODA v prvom štvrťroku 2012 so značnými prírastkami

Automagazín - Auto-Moto

27.4.2012
BRATISLAVA 27. apríla (WBN/PR) - Česká automobilka ŠKODA v prvom štvrťroku 2012 podstatne zvýšila svoje tržby, zisk aj rentabilitu tržieb. Aj ďalšie dôležité ukazovatele, ako dodávky zákazníkom a výroba, sa v prvých troch mesiacoch roku 2012 dostali na rekordnú úroveň.

Tržby spoločnosti ŠKODA v prvých troch mesiacoch roka vzrástli o 8,4 % na 2,9 miliardy eur (1. štvrťrok 2011: 2,7 miliardy eur). Prevádzkový výsledok vzrástol v rovnakom období o 11,8 % na 209 miliónov eur (1. štvrťrok 2011: 187 miliónov eur). Nárast tržieb a zvýšená optimalizácia nákladov podstatnou mierou prispeli k zlepšeniu prevádzkového výsledku automobilky. Rentabilita tržieb spoločnosti vzrástla na 7,2 percent (rovnaký štvrťrok uplynulého roka: 6,9 percent). Značka s 242 700 vozidlami dosiahla navyše nový štvrťročný rekord v počte vozidiel dodaných zákazníkom.

„Rastový kurz spoločnosti ŠKODA je ziskový,“ zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V prvom štvrťroku sme predali viac automobilov ako v ktoromkoľvek štvrťroku predtým a opäť sa nám podarilo podstatne zlepšiť naše finančné výsledky. To dokazuje finančnú silu podniku,“ dodáva šéf automobilky ŠKODA. Tím spoločnosti ŠKODA však nezaspí na vavrínoch, ale v roku 2012 bude musieť striktnou nákladovou disciplínou udržiavať kurz profitabilného rastu. „Ziskovosť je v časoch konjunkturálnej neistoty nutným predpokladom pre úspech našej Rastovej stratégie,“ zdôraznil Vahland.

ŠKODA v prvom štvrťroku výrazne zvýšila aj vecné investície na aktuálnu výšku 101 miliónov eur. Člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť financií, Winfried Krause zdôraznil: „Aj naďalej investujeme do nových produktov a kapacít. Naše výdavky jasne ukazujú, že svoje ciele dôsledne sledujeme a realizujeme pomocou konkrétnych opatrení. Vytvorili sme správne podmienky a budeme v tom pokračovať. To nám umožní dosiahnuť náš cieľ predávať v roku 2018 minimálne 1,5 milióna vozidiel.“

Potešujúci bol podľa vyjadrenia Winfrieda Krausa tiež prírastok čistej likvidity: „Aj napriek zvýšenej investícii sa nám podarilo zvýšiť čistú likviditu na takmer 2,1 miliardy eur.“ To vytvára potrebnú flexibilitu v konjunkturálne zložitých časoch, vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť financií.

Základom úspechu spoločnosti v prvom štvrťroku 2012 je atraktívna modelová paleta značky ŠKODA. V nasledujúcich rokoch bude značka uvádzať na trh nový model priemerne každých šesť mesiacov.

ŠKODA AUTO – Ukazovatele v štvrťročnom porovnaní, január - marec 2012/2011:

Jednotky20122011Zmena v %Dodávky zákazníkomtis. voz.242 700217 10011,8Dodávky zákazníkom, bez Čínytis. voz.183 500162 70012,8Výrobatis. voz.199 000175 00013,8Odbyttis. voz.206 300181 10013,9Tržbymil. EUR2 9162 6918,4Prevádzkový výsledokmil. EUR20918711,8 Prevádzkový výsledok v % k tržbám % 7,26,9- Vecné investície mil. EUR 10113- Čistá likvidita mil. EUR 2 0811 9457,0
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén