BRATISLAVA 24. augusta (WBN/PR) - So svojím precíznym, výrazným a emocionálnym dizajnom je nová ŠKODA Superb Best of Best v kategórii
Dizajn exteriéru vozidiel objemových značiek súťaže
Automotive Brand Contest 2015. Tak rozhodla porota Rady pre dizajn (German Design Council). Vysoké ocenenie prevezme automobilka 15. septembra počas autosalónu IAA vo Frankfurte nad Mohanom. Po modeloch ŠKODA Octavia (2013) a Rapid Spaceback (2014) je nová ŠKODA Superb tretím modelom českej automobilky, ktorý získal ocenenie v tejto medzinárodnej súťaži.
Nová ŠKODA Superb svojim novým dizajnom ukazuje emocionálnu silu značky. Automobily ŠKODA už tradične presviedčajú svojou vysokou funkčnosťou, spoľahlivosťou a najlepším pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. S novou generáciou modelu Superb ŠKODA tieto kvality podčiarkuje ešte moderným, výrazným a emocionálnym dizajnom. Nové tvaroslovie značky ŠKODA ukazuje suverenitu, dynamickú eleganciu a vyvážené proporcie.
"
Úplne novo vyvinutá, tretia generácia modelu ŠKODA Superb je čistokrvná prvotriedna limuzína. Nový Superb je plný sily, suverénny a emocionálny. Rázvor narástol o 80 mm, súčasne sa o 61 mm skrátil predný previs. Táto nová architektúra dodáva automobilu eleganciu a dynamiku," hovorí šéfdizajnér značky ŠKODA Jozef Kabaň. "
Od prednej časti až po zadnú, od veľkých kolies až po jemne klesajúcu líniu strechy zaujme nový model jasnou geometriou, výrazne kontúrovanými plochami, sošnými tvarmi, puristickou precíznosťou a elegantnými líniami," dodáva Kabaň. Kryštalické prvky sa ako červená niť tiahnu ako exteriérom, tak interiérom automobilu. Súčasne sa nový Superb predstavuje zlepšenými funkčnými prednosťami a väčšou ponukou priestoru. Tvar a funkcia sa tu spájajú v dokonalej jednote.
"
Skvelý automobil, ktorý v sebe rovnakou mierou snúbi eleganciu a odolnosť, estetiku a praktickosť, hrdosť majiteľa a rozumné prevádzkové náklady, vrátane nízkej straty hodnoty automobilu," zdôrazňuje porota Rady pre dizajn. "
Zaujímavá kombinácia, ktorá sa v tejto podobe často nevyskytuje."
Iniciátorom a organizátorom súťaže Automotive Brand Contest je nezávislá Rada pre dizajn. Tá patrí medzi popredné svetové kompetenčné centrá pre komunikáciu a transfer vedomostí v oblasti dizajnu. Nadácia bola založená v roku 1953 z iniciatívy nemeckého Spolkového snemu za účelom posilnenia dizajnérskej kompetencie nemeckého hospodárstva. Jej úlohou je komunikovať neustále zvyšovanie hodnoty značky strategickým využitím dizajnu. Okruh zriaďovateľov má aktuálne viac ako 200 podnikov.
S jedenástimi rôznymi kategóriami a štyrmi osobitnými kategóriami pokrýva Automotive Brand Contest kompletné spektrum dizajnu, ktoré siaha od samotného dizajnu automobilov prémiových aj veľkosériových značiek, cez stratégie dizajnu a multimediálne prepojenie, až po kampane a eventy. Nezávislá medzinárodná odborná porota v roku 2015 pozostávala zo šiestich zástupcov médií, dizajnu, komunikácie značiek a vysokých škôl.