BRATISLAVA 30. júna (WN/PR) - Škoda Roomster sa stala najobľúbenejším automobilom triedy MPV medzi náročnými nemeckými zákazníkmi. Ziskom 846 bodov zvíťazila vo svojej triede nad nemeckou aj japonskou konkurenciou. Vyplýva to z výročnej štúdie renomovanej spoločnosti JD Power a nemeckého časopisu Auto Bild. Štúdia pre rok 2009 vychádza z viac než 16 200 online rozhovorov s nemeckými majiteľmi automobilov. Rozhovory boli uskutočnené po približne dvoch rokoch od kúpy vozidla a štúdia zahŕňa 27 značiek a 113 modelov.
“Tento významný úspech nás veľmi teší. Je dôkazom toho, čoho sme svedkami aj na Slovensku - že Roomster napĺňa očakávania zákazníkov nielen pri kúpe, ale najmä pri dlhodobom používaní. Výsledkom je výnimočná zákaznícka skúsenosť, ktorá je zdrojom vysokej lojality ku značke Škoda,“ uviedol Robert Baumgartner, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
V celkovom porovnaní značiek dosiahla Škoda 830 bodov. S indexom spokojnosti zákazníkov na úrovni 83 % sa tak Škoda umiestnila na 7.-9. mieste (spolu s Mazdou a Mini). Pritom podľa výsledkov štúdie viac než 74 % veľmi spokojných zákazníkov uviedlo, že „určite zvážia“ nákup automobilu rovnakej značky aj v budúcnosti. V prieskume zákazníci uvádzali detailné informácie o svojich automobiloch, ktoré pokrývali až 67 atribútov rozdelených do 4 hlavných kategórií. Najväčšiu váhu (32 %) má atraktivita vozidla, ktorá zahŕňa výkonnosť, dizajn, komfort a vlastnosti. Nasleduje kvalita a spoľahlivosť vozidla (26 %) a prevádzkové náklady (22 %), ku ktorým patrí aj spotreba, poistenie a náklady na servisné opravy. Poslednou zo štvorice hodnotených kategórií je spokojnosť so službami obchodníka (20 %).