BRATISLAVA 11. januára (WBN/PR) - Značka ŠKODA naďalej dominuje slovenskému automobilovému trhu s takmer 20-percentným podielom. Úspechy potvrdzuje 1 003 predaných kusov automobilov v mesiaci december a viac než 15 tisíc predaných automobilov kategórie M1 počas roka 2012.
„Značka ŠKODA na Slovensku aj v uplynulom roku úspešne obhájila pozíciu lídra automobilového trhu a aj napriek nepriaznivej ekonomickej situácii medziročne rástla o takmer 12 %. Verím, že aj v roku 2013 sa nám podarí udržať rastový trend, a to nielen čo sa týka predaja, ale aj zákazníckej spokojnosti,“ uviedol Ing. Karel Sklenář, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
V mesiaci december dosiahla značka ŠKODA s počtom 1 003 predaných vozidiel 19,77-percentný podiel na domácom automobilovom trhu. Do konca roku 2012 dodala značka ŠKODA zákazníkom na Slovensku celkovo 15 377 automobilov kategórie M1, čo v porovnaní s rokom 2011 predstavuje nárast o 11,79 % (1 657 automobilov). S rekordnými predajmi značka naďalej potvrdzuje rastový trend. Trhový podiel za celý rok 2012 dosiahol 22,14 %.
Najobľúbenejším vozidlom sa v mesiaci december stala ŠKODA Fabia (502 predaných vozidiel, hatchback 229 kusov + combi 273 kusov). Nasledovala populárna Octavia, ktorej sa predalo spolu 261 kusov (sedan 121 kusov + combi 140 kusov). Darilo sa aj novému modelu Rapid, ktorý si počas decembra zakúpilo 48 zákazníkov. Najobľúbenejším automobilom Slovákov sa v roku 2012 stala ŠKODA Fabia s celkovým počtom 5 300 predaných vozidiel.
ModelPočet predaných ksCitigo17Fabia 229Fabia Combi273Octavia Tour10Octavia Tour Combi3Octavia121Octavia Combi140Superb 13Superb Combi44Yeti53 Roomster 52 Rapid 48 Spolu (M1) 1 003