BRATISLAVA 8. júna (WBN/PR) - Značka ŠKODA opäť dominuje slovenskému automobilovému trhu s takmer 23-percentným podielom. Úspechy potvrdzuje 1 367 predaných kusov automobilov v mesiaci máj a takmer 7 000 predaných automobilov kategórie M1 od začiatku roka 2012.
„Predošlý mesiac opäť potvrdil, že ŠKODA je najobľúbenejšou značkou na našom trhu. Svedčí o tom vysoký, takmer 23-percentný trhový podiel. Uvedomujem si, že za naše úspechy, a to, že môžeme každý mesiac zverejniť pozitívne štatistické informácie, vďačíme v prvom rade zákazníkom a fanúšikom značky ŠKODA. Za to im patrí veľká vďaka,“ uviedol Robert Baumgartner, konateľ ŠKODA AUTO Slovensko.
V máji minulého roka dosiahla značka ŠKODA 21,43-percentný podiel na domácom automobilovom trhu a v medziročnom porovnaní zvýšila svoj podiel na 22,98 %. Od začiatku roka 2012 predala značka ŠKODA na Slovensku 6 967 automobilov kategórie M1, čím si zabezpečila 24,98-percentný podiel na trhu. Oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka tak zvýšila predaj o takmer 19 % (počet predaných vozidiel od januára do mája 2011: 5 673 kusov). Takmer každé piate nové vozidlo predané na Slovensku nesie logo značky ŠKODA.
V máji 2012 sa celkovo predalo 1 367 automobilov značky ŠKODA. Najobľúbenejším vozidlom sa už tradične stala Fabia (486 predaných vozidiel, hatchback 254 kusov + combi 232 kusov). Dobieha ju však Octavia, ktorej sa predalo 424 kusov (sedan 270 kusov + combi 154 kusov). Vysokej popularite sa teší aj off-roadový model Yeti (117 predaných vozidiel).
ModelPočet predaných ks Citigo 24 Fabia 254Fabia Combi232Octavia Tour88Octavia Tour Combi59Octavia 270Octavia Combi154Superb 40Superb Combi52Yeti117Roomster77Spolu (M1)1 367