BRATISLAVA 11. januára (WBN/PR) - V minulom roku bola najpredávanejším ojazdeným vozidlom na Slovensku a v Česku Škoda Fabia. Zatiaľ čo Slováci ju preferovali v striebornej metalíze, Česi v šedej. Na Slovensku kupovala Fabie tretina žien a v 80 % prípadoch dali prednosť „krátkej“ Fabii pred verziou combi. Vyplýva to z internej štúdie spoločnosti AAA AUTO.
„Hoci v minulom roku bola v našich autocentrách najžiadanejším vozidlom Škoda Fabia, najvyšší nárast záujmu až o 29 % sme zaznamenali pri modeli Škoda Octavia,“ konštatovala viceprezidentka spoločnosti AAA AUTO Karolína Topolová. Na ďalších pozíciách zákazníckych preferencií sa umiestnili VW Passat, Peugeot 206, Renault Thalia a Fiat Punto.
Najžiadanejšími farbami roku 2010 boli u ojazdených áut strieborná, šedá a modrá metalíza, záujem bol aj o základné červené prevedenie. Najmenej obľúbenými farbami sú základná šedá a purpurová. Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch klesá záujem o všetky odtiene zelenej.
Ženy pri svojom výbere ojazdeného vozidla vlani najčastejšie kupovali škodovky, ďalej potom Citroen C3, Peugeot 206 a Fiat Punto. Muži okrem tradičných modelov Škoda volili aj VW Passat, Renault Megane či Opel Astra.
„Skokanom roku“ sa v AAA AUTO stali vozidlá kategórie SUV, ktorých predaj sa medziročne zvýšil o celých 29 %.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 18 rokov. V súčasnej dobe prevádzkuje sieť 25 pobočiek v Českej republike a na Slovensku. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. Podľa neauditovaných výsledkov predala v roku 2009 skupina AAA AUTO 37 215 automobilov a jej celkové výnosy predstavovali 165,1 milióna eur. V minulom roku zvíťazila AAA AUTO v nezávislom spotrebiteľskom teste autobazárov denníka Mladá Fronta DNES a webové stránky www.aaaauto.cz sa umiestnili na prvom mieste medzi automobilovými firmami v súťaži Web Top 100.