Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Škoda chce v roku 2011 ďalej rásť

Automagazín - Automobilky

14.3.2011
BRATISLAVA 14. marca (WBN/PR) - Po rekordnom roku 2010 so 762 600 predanými automobilmi očakáva česká automobilka v tomto roku pokračovanie rastu. Škoda v roku 2010 prvýkrát prelomila hranicu trištvrte milióna predaných vozidiel. Do roku 2018 chce Škoda ročný predaj minimálne zdvojnásobiť na úroveň 1,5 milióna vozidiel. Automobilka preto začala rozsiahlu produktovú a trhovú ofenzívu a vo všetkých závodoch plánuje zvýšenie výroby. Rok 2010 uzavrela Škoda s pozitívnym výsledkom. Tržby vzrástli o 22,4 percenta na 8,692 miliárd eur. Prevádzkový výsledok sa nárastom na 447 miliónov eur viac ako zdvojnásobil.

„Rok 2011 je - presne 20 rokov od vstupu koncernu Volkswagen - pre Škodu rokom prehadzovania výhybiek a rokom rozjazdu,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, prof. Dr. h.c. Winfried Vahland na výročnej tlačovej konferencii v Prahe. „Do nového roka sme pritom vykročili veľmi dobre a plynule sme nadviazali na rekordný odbyt v roku 2010,“ povedal Winfried Krause, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť ekonómie.

V prvých dvoch mesiacoch roka 2011 vzrástli celosvetové predaje značky oproti predchádzajúcemu roku o takmer 25 percent na 132 100 vozidiel. „Našu pozíciu na trhoch budeme dôsledne posilňovať a v tomto roku počítame s pokračovaním kurzu rastu. Za týmto účelom plánujeme zvýšenie výroby v závodoch spoločnosti Škoda, a to ako na našom domácom českom trhu, tak aj mimo Európy,“ uviedol Winfried Vahland.

V rámci Rastovej stratégie Škoda, vyhlásenej v roku 2010, chce automobilka do roku 2018 odbyt oproti dnešnému objemu minimálne zdvojnásobiť na 1,5 milióna vozidiel.
„Neuspokojíme sa s tým, čo sme dosiahli a preradíme na vyšší stupeň. Škoda má veľký potenciál a stojí pred posunom k ďalšiemu rastu. To sa týka ako našich aktivít na trhoch, tak aj rozširovania modelovej palety,“ zdôraznil Winfried Vahland.

Ústredným prvkom týchto plánov je posilnenie internacionalizácie podniku. Zatiaľ čo na hlavných európskych trhoch sa očakáva skôr mierny rast, počíta Škoda na rastových trhoch Číny, Ruska a Indie s ďalším dynamickým vývojom. „Zaútočíme vo všetkých regiónoch a chceme sa intenzívne podieľať na raste v regiónoch, v ktorých automobilový priemysel zažíva boom,“ uviedol šéf spoločnosti Škoda. Do konca desaťročia počíta automobilka s rastom globálneho trhu osobných automobilov na približne 85 miliónov vozidiel ročne: „V automobilovom priemysle máme pred sebou dobré roky, to nám poskytuje priaznivý vietor do plachiet.“

Za týmto účelom Škoda vynakladá veľké investície do nových produktov a na celom svete chce pre značku nadchnúť nových zákazníkov a nové segmenty trhu. Prvý pohľad na budúci dizajnérsky jazyk nových modelov poskytla na ženevskom autosalóne predstavená štúdia „VisionD“. Ešte v tomto roku, v podobe nového modelu „City Car“, príde na trh prvé auto v rámci produktovej ofenzívy. Winfried Vahland: „Toto auto je našou odpoveďou na silnejúci dopyt po malých automobiloch s nízkou spotrebou a priaznivými prevádzkovými nákladmi a ponúka nový odbytový potenciál v Európe.“

V roku 2012 bude tiež urobený prvý strategický krok v modelovej politike: kompaktná limuzína, umiestnená medzi modely Fabia a Octavia, má pre značku Škoda otvoriť ďalší veľkoobjemový segment. Všetky nové modely pritom budú bezo zmeny spĺňať prísľub značky, ktorý znie „simply clever“. Budú to praktické automobily s optimálnou ponukou priestoru a vynikajúcim pomerom ceny a hodnoty.

Rastová stratégia podniku je založená na zdravej východiskovej pozícii. Predaj v roku 2010 dosiahol nové rekordné výšky 762 600 vozov. Takmer na všetkých trhoch sa Škoda zlepšila a zvýšila svoje trhové podiely.
Najdynamickejší vývoj zaznamenala na zámorských ázijských trhoch so zvýšením o 48 percent. Na domácom českom trhu posilnila Škoda svoje vedúce postavenie na trhový podiel viac ako 34 percent. Vo východnej Európe predstavovalo zvýšenie odbytu 22 percent. Ľahko klesajúci bol, v dôsledku ukončenia štátnych podporných programov, predaj v západnej Európe.

Najpredávanejším modelom v uplynulom roku bola Škoda Octavia s viac ako 350 000 predanými automobilmi.

Pozitívne sa v roku 2010 vyvíjali aj finančné ukazovatele podniku. Tržby vzrástli o 22,4 percenta na 8,692 miliárd eur. Prevádzkový výsledok sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom podarilo viac než zdvojnásobiť na hodnotu 447 miliónov eur. Podstatne vzrástla tiež čistá likvidita; dosiahla hodnoty 1,605 miliárd eur. Zisk pred zdanením bol 418 miliónov eur.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén