Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

ŠKODA AUTO Slovensko si aj napriek náročnému polroku udržuje pozíciu lídra s 16,4% podielom

Novinky

21.7.2022

Predaj vozidiel na Slovensku v prvej polovici roka silno poznačili dopady pandémie COVID-19, vojenský konflikt na Ukrajine, ako aj nedostatok komponentov od kľúčových dodávateľov. Značka ŠKODA si však v prvom polroku aj napriek náročným podmienkam na automobilovom trhu jednoznačne udržala svoju pozíciu lídra domáceho trhu s trhovým podielom 16,4 %, čo predstavuje 6 558 dodaných nových vozidiel. Trhovou jednotkou sa pritom ŠKODA stala aj v mesiaci jún s podielom 17,4 % a 1 396 dodanými vozidlami. Najpredávanejším modelom sa v prvom polroku stala obľúbená FABIA, nasledovaná modelom OCTAVIA. Elektromobilom opäť dominuje ŠKODA ENYAQ iV.

Jaroslav Hercog, riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko okomentoval: „Aj napriek skutočne náročným podmienkam, ktoré aktuálne vládnu nielen na automobilovom trhu, sa nám podarilo upevniť pozíciu lídra slovenského trhu. Teší nás, že sa nám po výpadku výroby darí postupne dodávať nové vozidlá zákazníkom. Len za jún sme dodali 1 396 nových vozidiel, pričom za prvý polrok to celkovo predstavuje až 6 558 áut. Situácia by sa mala postupne zlepšovať a my by sme mali napĺňať náš záväzok skracovať dodacie lehoty našim zákazníkom.

 

Najobľúbenejšia opäť FABIA

Jednoznačné prvenstvo značky ŠKODA v prvom polroku potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov, v ktorých suverénne vedie model FABIA – 1 496 ks. Na druhom mieste je model OCTAVIA, taktiež štvrtej generácie – 1 159 ks. Prvú päťku uzatvára model KAMIQ – 843 ks, KAROQ – 809 ks a KODIAQ, deliaci sa o piate miesto s modelom SCALA – oba zhodne po 728 ks. Tieto modely patria k dlhodobo obľúbeným vozidlám medzi slovenskými zákazníkmi, no ŠKODA naďalej pracuje na modelovej ofenzíve, aby priniesla zákazníkom ešte širšie portfólio produktov.

 

Modelová ofenzíva so zameraním na elektromobilitu

ŠKODA AUTO v rámci svojich strednodobých a dlhodobých cieľov dôsledne pokračuje v najväčšej modelovej ofenzíve vo svojej histórii. Od začiatku roka 2019 do konca roka 2021 predstavila viac než 30 nových modelov, derivátov, modernizácií alebo variantov modelov značky ŠKODA. Model ENYAQ s čisto batériovým pohonom je zároveň významným krokom v rámci napĺňania stratégie elektromobility. Toto SUV je prvým vozidlom značky ŠKODA, ktoré bolo od začiatku vyvíjané ako elektromobil. Slovenským zákazníkom bolo pritom počas prvého polroka 2022 dodaných celkovo 88 nových vozidiel z rodiny ENYAQ iV, vďaka čomu sa stal najpredávanejším modelom zo segmentu elektromobilov.
 

Celkový počet dodaných vozidiel za prvý polrok (jan – jún) 2022:

ŠKODA ENYAQ iV                                          88 ks

ŠKODA FABIA 4. GEN                                    1 117 ks

ŠKODA FABIA 3. GEN (hatchback)               1 ks

ŠKODA FABIA 3. GEN (kombi)                      378 ks

ŠKODA KAMIQ                                                843 ks

ŠKODA KAROQ                                              809 ks

ŠKODA KODIAQ                                             728 ks

ŠKODA OCTAVIA 4. GEN (liftback)               406 ks

ŠKODA OCTAVIA 4. GEN (kombi)                753 ks

ŠKODA SCALA                                                728 ks

ŠKODA SUPERB 3. GEN (liftback)                385 ks

ŠKODA SUPERB 3. GEN (kombi)                 322 ks

SPOLU                                                             6 558 ks

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén