BRATISLAVA 19. apríla (WBN/PR) - ŠKODA AUTO plní plány svojej modelovej ofenzívy pre rok 2013. Na koncernovom večeri usporiadanom v predvečer Autosalónu v Šanghaji oslávi svoju svetovú premiéru výrazne omladená ŠKODA Superb. Celkovo chce tento rok ŠKODA AUTO predstaviť osem nových alebo modernizovaných modelov. Do roku 2018 má potom česká značka v pláne zvýšiť svoj celosvetový predaj na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. V roku 2012 s 939 200 predanými vozidlami dosiahla ŠKODA AUTO už ôsmy predajný rekord v poradí.
„Rok 2013 sa pre nás nesie v znamení modelovej ofenzívy,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osem nábehov modelových noviniek za jediný rok, to tu ešte nebolo. S prepracovanými modelmi Superb štartujeme ďalší stupeň našej modelovej ofenzívy.“
Vlajková loď značky ŠKODA zaujme novým, výrazným dizajnom, dostatkom priestoru, sviežim interiérom, nižšou spotrebou a prvkami modernej techniky. „Vďaka rozsiahlej modelovej starostlivosti je teraz náš vrcholný model ešte atraktívnejší. Superb svojím komfortom presahuje ponuku strednej triedy. Inými slovami, ponúka dostatok miesta, vynikajúcu funkčnosť, vysoký komfort, špičkovú bezpečnosť, skvelý pomer ceny a ponúkanej hodnoty a nadčasovú eleganciu. Aj v našom vlajkovom rade chceme zákazníkom ponúkať o kus auta navyše,“ dodáva Vahland. „Sme optimistami a očakávame, že omladený Superb, ale samozrejme aj nová Octavia, nový Rapid a vôbec celá naša atraktívna modelová paleta nám poskytnú silný základ pre pokračovanie pozitívneho vývoja našej značky aj v tomto roku,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA Superb: úspešný vrcholný model s dlhou tradíciou
Vrcholný model mladoboleslavskej značky získal nový, výrazný vzhľad. V duchu nového dizajnového jazyka značky ŠKODA dáva Superb na prvý pohľad najavo svoju reprezentatívnosť a eleganciu so suverénnou prednou časťou, atraktívnou zadnou časťou, jasnými tvarmi a precíznymi líniami. Zmenami prešiel aj interiér s novými volantmi a poťahmi, novými dekormi a farebnými kombináciami prístrojovej dosky. K tomu sa pridávajú aj nové kombinácie motorov a prevodoviek. Zákazníkov poteší tiež zníženie hodnôt spotreby a emisií. Atraktivitu vlajkovej lodi ŠKODA AUTO ďalej zvyšujú inovatívne technické novinky, medzi ktoré patrí parkovací asistent druhej generácie alebo zjednodušená obsluha unikátneho konceptu TwinDoor.
Súčasne si však nový Superb zachováva vlastnosti, pre ktoré je už dvanásť rokov tak obľúbený u zákazníkov. Tými sú nadštandardná ponuka miesta pre posádku aj jej batožinu, príkladná bezpečnostná výbava, „Simply Clever“ prvky, vysoká funkčnosť karosérie liftback a kombi. Patrí sem aj detail, ktorý je inak vyhradený pre segment luxusných limuzín. Cestujúci majú v ľavých zadných dverách k dispozícii špeciálnu priehradku s dáždnikom.
Nový Superb je navyše ešte úspornejší ako doteraz. Spotreba a emisie jednotlivých motorov klesli až o 19 %, predovšetkým vďaka rozsiahlemu nasadeniu systémov Štart-Stop a rekuperácii brzdnej energie. V ekologickom prevedení GreenLine dosahuje ŠKODA Superb emisie CO2 vo výške len 109 g/km, čo zodpovedá spotrebe 4,2 litra nafty na 100 km.
Meno Superb má v ponuke mladoboleslavskej značky dlhú tradíciu. Keď prišiel v roku 2001 prvý novodobý Superb, symbolicky nadviazal na veľké reprezentatívne limuzíny ŠKODA, ktoré sa vyrábali v rokoch 1934 až 1949. V roku 2008 bola uvedená druhá generácia modelu Superb s inovatívnou zadnou časťou Twindoor, od roku 2009 doplnená verziou kombi. Do dnešného dňa predala ŠKODA AUTO na celom svete približne 557 000 exemplárov svojho špičkového modelu. V roku 2012 dodala automobilka svojim zákazníkom približne 109 100 Superbov, z ktorých približne 40 % vozidiel smerovalo k zákazníkom v Číne.
Najväčšia modelová ofenzíva v histórii značky
Superb je v súčasnej dobe najmladšou novinkou v rámci najväčšej modelovej ofenzívy značky ŠKODA v celej 117-ročnej histórii. Do roku 2015 automobilka obmení celú svoju modelovú paletu a rozšíri ju do ďalších segmentov, pričom v priemere každých šesť mesiacov príde na trh jeden nový alebo prepracovaný model.
Ako prvý zástupca modelovej ofenzívy prišiel koncom roka 2011 nový malý automobil ŠKODA Citigo. Od jesene 2012 je na európskych trhoch prítomný nový kompaktný rodinný automobil ŠKODA Rapid. S modelmi Citigo a Rapid rozšírila ŠKODA AUTO počet svojich modelových radov z piatich na sedem. Obe vozidlá sú na trhu úspešné. ŠKODA Citigo, predávaná iba v Európe, presvedčila vo svojom prvom predajnom roku 2012 až 30 000 zákazníkov. Tiež Rapid zaznamenal veľmi priaznivé ohlasy a získal rad národných aj medzinárodných ocenení. Oba nové modely sa tiež môžu pochváliť najlepším možným hodnotením piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP.
Začiatkom januára 2013 vstúpila na trh nová ŠKODA Octavia. Doterajšie reakcie zákazníkov a médií sú veľmi pozitívne. „Octavia je kľúčovým modelom našej značky,“ hovorí Winfried Vahland. Najpredávanejší model českej automobilky presvedčí vlastnosťami tak typickými pre vozidlá značky ŠKODA, a to veľkorysou ponukou priestoru, novým dizajnom, vysokou funkčnosťou, modernými bezpečnostnými a komfortnými systémami, nízkou spotrebou, radom „Simply Clever“ prvkov a výhodným pomerom ceny a ponúkanej hodnoty.
Posilňovanie medzinárodnej pôsobnosti
Modelová ofenzíva je jedným z hlavných pilierov rastovej stratégie ŠKODA 2018. Do roku 2018 sa má predaj vozidiel značky ŠKODA zvýšiť na minimálne 1,5 milióna ročne. Pre dosiahnutie tohto cieľa automobilka vsádza nielen na domáci európsky trh, ale stále viac aj na rastové trhy Číny, Ruska a Indie, kde sa značke ŠKODA darilo v posledných rokoch svoju pozíciu neustále posilňovať.
Čína sa medzitým stala najväčším trhom značky ŠKODA. Na Čínu pripadá zhruba štvrtina všetkých predajov značky, pričom v nasledujúcich rokoch má význam tohto trhu ďalej rásť. V apríli 2013 bude odštartovaný predaj čínskej verzie modelu Rapid vyrábaného v továrni Shanghai Volkswagen. V Číne sa tiež budú úplne novo ponúkať vozidlá Superb Combi a Yeti, ktoré sa budú dovážať z Českej republiky. V roku 2014 bude v Číne odštartovaná výroba tretej generácie modelu Octavia.
GreenFuture: stratégia trvalo udržateľného rozvoja
V rámci rastovej stratégie zvýšila automobilka tiež svoje úsilie v oblasti trvalo udržateľného rozvoja. Všetky opatrenia k tomu potrebné zhrnula ŠKODA AUTO do stratégie GreenFuture. Cieľom je, aby všetky modely ŠKODA boli ešte úspornejšie a nakladanie so zdrojmi vo výrobe a predaji ešte ekologickejšie. Pod heslom GreenProduct chce značka ďalej znižovať priemerné emisie CO2 všetkých modelov. V rámci GreenFactory sa jedná predovšetkým o to, znížiť do roku 2018 parametre ako je spotreba energie a vody alebo množstvo odpadu a emisií na výrobu jedného vozidla o 25 %. Tretím pilierom stratégie trvalo udržateľného rozvoja spoločnosti ŠKODA AUTO je GreenRetail. Táto časť sa sústredí na ekologické správanie predajcov a servisov.