Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Šiesta edícia

13.8.2008

 

Wolfsburg – Na svete sú prvé snímky a informácie o šiestej generácii Volkswagenu Golf. Predchádzajúcich päť generácií si pripísalo viac ako 26 miliónov predaných kusov, čo znamená, že Golf je najviac predávaným európskym automobilom.

Konštruktéri sa pri novinke zamerali na evolúciu dizajnu, lepšie akustické vlastnosti, vyšší komfort a úspornosť pohonných jednotiek. Inovatívne motory sa v kombinácii s modernými prevodovkami zasluhujú o úsporu paliva až 28 percent. Všetky pritom spĺňajú emisné limity stanovené v pripravovanej norme EU 5. Prepracovaný interiér ponúka kvalitné materiály doplnené dekoračnými prvkami. Výraznou mierou sa znížil hluk v kabíne, vďaka použitiu tlmiacej fólii v prednom skle, vhodnejšiemu tesniacemu materiálu dverí a lepšiemu vedeniu bočných okien. Spektrum benzínových motorov ponúka výkony 59 kW (80 k), 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 118 kW (160 k). To, že sú úspornejšie, dokumentuje aj príklad motora 1.4 TSI (160 k). Oproti predchádzajúcemu agregátu 2.0 FSI (150 k) vykazuje kombinovanú spotrebu 6,3 litra na 100 kilometrov, čo je o 1,6 litra menej. V rámci naftových motorov TDI sa uplatní technológia vstrekovania common-rail, výkonové spektrum bude siahať od 66 kW (90 k) do 125 kW (170 k). Pri uvedení na trh budú k dispozícii dva 2-litrové agregáty s výkonmi 81 kW (110 k) a 103 kW (140 k). Sériovo budú vybavené časticovým filtrom. Prvý bude vykazovať kombinovanú spotrebu 4,5 a druhý 4,9 litra nafty na 100 kilometrov. Benzínové a naftové motory sa budú dať kombinovať (okrem základných verzií) so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. A ešte jedno porovnanie: agregát 1.4 TSI (160 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG dosahuje o 2,3 litra nižšiu spotrebu (6 l/100 km) ako 2.0 FSI (150 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou (8,3 l/100 km). To je úspora 28 percent. Na palube budú k dispozícii rôzne asistenčné systémy, prvýkrát v Golfe bude na želanie adaptívna regulácia podvozka DCC. O bezpečnosť posádky sa postará až sedem airbagov.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén