PARÍŽ 22. januára (WEBNOVINY) - Francúzska automobilka Renault v roku 2013 zvýšila predaj vozidiel o 3,1 percenta na 2,63 milióna automobilov.
Motorom rastu bola značka Dacia, pod ktorou automobilka predáva lacnejšie vozidlá. "Tento výsledok sme dosiahli v prostredí, ktoré nie je pre spoločnosť veľmi priaznivé," povedal Jerome Stoll, viceprezident spoločnosti Renault pre predaj a marketing. Rast predaja v minulom roku bol však pomalší než v roku 2012. Vtedy dosiahol úroveň 6,3 percenta.
Predaj automobilov Dacia sa zvýšil o 19,3 percenta na takmer 430-tisíc vozidiel. Prvýkrát sa tak predalo viac ako 400- tisíc áut tejto značky. "Rok 2013 bol pre Daciu šťastný, darilo sa jej excelentne,“ povedal obchodný manažér spoločnosti Dacia Thomas Dubruel.
Skupina Renault zvýšila počet predaných áut v Európe o 2,4 percenta, hoci európsky automobilový trh oslabil o 1,7 percenta. Do skupiny Renault patria značky Renault, Dacia a Renault Samsung Motors.