Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

RENAULT RAFALE E-TECH 4X4 300 K: KNOW-HOW RENAULT S ODBORNÝMI ZNALOSŤAMI SPOLOČNOSTI ALPINE

23.5.2024

Renault odhaľuje najvýkonnejšiu verziu Rafale: Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní. Nová plug-in hybridná motorizácia, ktorá je výsledkom všetkých skúseností značky a vášne jej tímov, ponúka to najlepšie z oboch svetov, spaľovací aj elektrický, s preferenciou každodennej elektrickej jazdy. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je viac než len vysoko výkonná motorizácia. Je dokonale v súlade s dobou a je mimoriadne úsporná s dojazdom až 1 000 km (WLTP*). Pridaním elektromotora na zadnú nápravu získa vlajková loď značky trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Rafale E-Tech 4x4 300 k sa môže pochváliť vynikajúcimi technologickými a bezpečnostnými prvkami, ako aj optimálnou trakciou a priľnavosťou na ceste za každých okolností.

Verzia Atelier Alpine posúva hranice dokonalosti z radosti z jazdy ešte ďalej vďaka spolupráci so špecialistami Alpine. Vyladenie podvozka inžiniermi Alpine a inteligentné aktívne tlmiče zabezpečujú, že Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k Atelier Alpine má prvotriedne jazdné vlastnosti a ponúkne radosť z jazdy.

Prvotriedna pohonná jednotka

 

Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní bola navrhnutá na technickom základe plne hybridného pohonného ústrojenstva E-Tech s výkonom 200 koní, doplneného elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh. Vďaka tomu má Rafale 100 % elektrický dojazd až 100 km (WLTP*).

 

Kombinácia spaľovacieho motora, troch elektromotorov a batérie, riadená technológiou E-Tech, ponúka výkon až 300 koní a neustále optimalizovanú účinnosť, čím poskytuje najlepší pomer výkonu a účinnosti na trhu. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je stanovená na 0,7 l/100 km a vďaka účinnosti spaľovacieho motora a vysokej kapacite batérie zostáva po vybití akumulátora na hodnote 5,8 l/100 km (čaká sa na certifikáciu WLTP).

 

Plug-in hybridná motorizácia

Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon na 110 kW alebo 150 k (v porovnaní s 96 kW alebo 130 k vo verzii E-Tech na 200 k) a krútiaci moment na 230 Nm (v porovnaní s 205 Nm). Týmto zmenám je prispôsobená aj multimódová bezspojková prevodovka.

 

K tomuto spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory (2 hlavné a 1 vedľajší) s kombinovaným maximálnym výkonom 300 koní:

 

- hlavný elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.

- druhý hlavný elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm.

- Sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.

Pri dynamickej jazde využíva kombinácia motorov svoj plný potenciál a dosahuje nasledujúce výkonnostné hodnoty: 

 

  • z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (v porovnaní s 8,9 sekundy v prípade plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).
  • z 80 na 120 km/h za 4,0 sekundy (v porovnaní s 5,6 sekundy v prípade plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).
  • 1 000 metrov z miesta za 26,9 sekundy

Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory poháňané lítium-iónovou batériou s kapacitou
22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu.

Pri maximálnom nabíjacom výkone 7,4 kW (32 A) trvá úplné nabitie batérie: 

  • 2H10 od 0 do 80%.
  • 2H55 z 0 na 100%

Všetky vlastnosti hybridného a elektrického pohonu

 

100% elektromobil pre každodenné použitie

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je vybavený batériou s kapacitou 22 kWh, ktorá pracuje pri 400 V. Pri plnom nabití ponúka dojazd až 100 km (cyklus WLTP*) v 100 % elektrickom režime. Dojazd, ktorý podporuje pravidelné nabíjanie z externého zdroja.

Ak to úroveň nabitia batérie umožňuje, v režimoch Comfort a Eco sa štandardne aktivuje 100 % elektrická jazda, ktorá sa udržiava podľa požiadaviek vodiča. Dá sa tiež "vynútiť" výberom režimu "Electric" pomocou tlačidla EV MODE na stredovej lakťovej opierke. Táto možnosť elektrického pohonu je zachovaná s požiadavkami na výkon až 160 k a maximálnou rýchlosťou 135 km/h.

Tlačidlo EV MODE slúži na aktiváciu jedného z nasledujúcich 3 režimov:

 

  • hybridné (aktivované v základnom nastavení)
  • elektrický aktivuje "nútenú" jazdu v 100 % elektrickom režime
  • E-save, ktorý využíva spaľovací motor od začiatku jazdy na nabitie batérie až do výšky 25 %, napríklad pri príprave na príchod do mestskej oblasti.

Pri každodennej jazde sa Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k správa ako 100 % elektrické vozidlo a poskytuje rovnaké pocity z jazdy, najmä pokiaľ ide o tichú prevádzku a pohotovú akceleráciu. Za volantom je tento pôžitok umocnený nastaviteľným rekuperačným brzdením pomocou pádiel za volantom.

 

Dojazd až 1 000 km

Vďaka optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi je štandardná spotreba podľa WLTP* 0,7 l/100 km (15 g CO2/km) s plnou batériou a 5,8 l/100 km (132 g CO2/km) s vybitou batériou. Táto účinnosť stavia Rafale E-Tech 4x4 300 k na vrchol trhu vysoko výkonných SUV v segmente D.

 

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén