Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Renault odhaľuje najvýkonnejšiu verziu Rafale: Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní. Nová plug-in hybridná motorizácia, ktorá je výsledkom všetkých skúseností značky a vášne jej tímov, ponúka to najlepšie z oboch svetov, spaľovací aj elektrický, s preferenciou každodennej elektrickej jazdy. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je viac než len vysoko výkonná motorizácia. Je dokonale v súlade s dobou a je mimoriadne úsporná s dojazdom až 1 000 km (WLTP*). Pridaním elektromotora na zadnú nápravu získa vlajková loď značky trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Rafale E-Tech 4x4 300 k sa môže pochváliť vynikajúcimi technologickými a bezpečnostnými prvkami, ako aj optimálnou trakciou a priľnavosťou na ceste za každých okolností.
Verzia Atelier Alpine posúva hranice dokonalosti z radosti z jazdy ešte ďalej vďaka spolupráci so špecialistami Alpine. Vyladenie podvozka inžiniermi Alpine a inteligentné aktívne tlmiče zabezpečujú, že Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k Atelier Alpine má prvotriedne jazdné vlastnosti a ponúkne radosť z jazdy.
Prvotriedna pohonná jednotka
Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4x4 s výkonom 300 koní bola navrhnutá na technickom základe plne hybridného pohonného ústrojenstva E-Tech s výkonom 200 koní, doplneného elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh. Vďaka tomu má Rafale 100 % elektrický dojazd až 100 km (WLTP*).
Kombinácia spaľovacieho motora, troch elektromotorov a batérie, riadená technológiou E-Tech, ponúka výkon až 300 koní a neustále optimalizovanú účinnosť, čím poskytuje najlepší pomer výkonu a účinnosti na trhu. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je stanovená na 0,7 l/100 km a vďaka účinnosti spaľovacieho motora a vysokej kapacite batérie zostáva po vybití akumulátora na hodnote 5,8 l/100 km (čaká sa na certifikáciu WLTP).
Plug-in hybridná motorizácia
Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon na 110 kW alebo 150 k (v porovnaní s 96 kW alebo 130 k vo verzii E-Tech na 200 k) a krútiaci moment na 230 Nm (v porovnaní s 205 Nm). Týmto zmenám je prispôsobená aj multimódová bezspojková prevodovka.
K tomuto spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory (2 hlavné a 1 vedľajší) s kombinovaným maximálnym výkonom 300 koní:
- hlavný elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.
- druhý hlavný elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm.
- Sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.
Pri dynamickej jazde využíva kombinácia motorov svoj plný potenciál a dosahuje nasledujúce výkonnostné hodnoty:
Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory poháňané lítium-iónovou batériou s kapacitou
22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu.
Pri maximálnom nabíjacom výkone 7,4 kW (32 A) trvá úplné nabitie batérie:
Všetky vlastnosti hybridného a elektrického pohonu
100% elektromobil pre každodenné použitie
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je vybavený batériou s kapacitou 22 kWh, ktorá pracuje pri 400 V. Pri plnom nabití ponúka dojazd až 100 km (cyklus WLTP*) v 100 % elektrickom režime. Dojazd, ktorý podporuje pravidelné nabíjanie z externého zdroja.
Ak to úroveň nabitia batérie umožňuje, v režimoch Comfort a Eco sa štandardne aktivuje 100 % elektrická jazda, ktorá sa udržiava podľa požiadaviek vodiča. Dá sa tiež "vynútiť" výberom režimu "Electric" pomocou tlačidla EV MODE na stredovej lakťovej opierke. Táto možnosť elektrického pohonu je zachovaná s požiadavkami na výkon až 160 k a maximálnou rýchlosťou 135 km/h.
Tlačidlo EV MODE slúži na aktiváciu jedného z nasledujúcich 3 režimov:
Pri každodennej jazde sa Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k správa ako 100 % elektrické vozidlo a poskytuje rovnaké pocity z jazdy, najmä pokiaľ ide o tichú prevádzku a pohotovú akceleráciu. Za volantom je tento pôžitok umocnený nastaviteľným rekuperačným brzdením pomocou pádiel za volantom.
Dojazd až 1 000 km
Vďaka optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi je štandardná spotreba podľa WLTP* 0,7 l/100 km (15 g CO2/km) s plnou batériou a 5,8 l/100 km (132 g CO2/km) s vybitou batériou. Táto účinnosť stavia Rafale E-Tech 4x4 300 k na vrchol trhu vysoko výkonných SUV v segmente D.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |