BRATISLAVA 1. augusta (WBN/PR) - Prvý polrok bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO v znamení modelovej ofenzívy. Najmä v súvislosti s generačnou obmenou modelu ŠKODA Octavia a faceliftu modelu ŠKODA Superb. Aj napriek uvedeniu nových modelov, ktoré je spojené s nižším objemom výroby, dosiahla spoločnosť ŠKODA AUTO v prvých šiestich mesiacoch tohto roka tržby vo výške takmer piatich miliárd eur. Prevádzkový výsledok predstavoval k 30. júnu 243 miliónov eur. Zákazníkom bolo dodaných 464 600 vozidiel, čo je v porovnaní s prvým polrokom 2012 o 5,8 % menej. Finančné a predajné výsledky spoločnosti navyše nepriaznivo ovplyvnila slabá dynamika niektorých európskych automobilových trhov.
„S novým modelom ŠKODA Octavia a kompletne prepracovaným modelom ŠKODA Superb nastupuje ŠKODA AUTO do ďalšieho kola modelovej ofenzívy,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „S tohtoročným celkovým počtom ôsmich nových či prepracovaných modelov ideme správnym smerom. Stále počítame s tým, že celkové množstvo vozidiel dodaných tento rok zákazníkom bude nad úrovňou minulého roka,“ dodáva Vahland. Už v júni predajné čísla opäť mierne prekročili úroveň rovnakého mesiaca minulého roka. Jún 2013 sa tak stal predajne najúspešnejším júnom v histórii spoločnosti. „Aj naďalej však počítame s neistými podmienkami na trhoch,“ uzatvára Vahland.
Automobilka dosiahla v prvom polroku 2013 tržby vo výške 4,97 miliardy eur, čo je o 13,1 % menej ako v prvých šiestich mesiacoch roku 2012 (5,72 miliárd eur). Prevádzkový výsledok predstavoval za rovnaké obdobie 243 miliónov eur, teda o 45,9 % menej ako v porovnateľnom období minulého roka (449 miliónov eur). V rámci prebiehajúcej modelovej ofenzívy ŠKODA AUTO vzrástli investície za rovnaké obdobie o 22,1 % na 265 miliónov eur (prvý polrok 2012: 217 miliónov eur).
„ŠKODA AUTO vykázala najmä v konkurenčnom európskom prostredí za prvý polrok 2013 solídne výsledky,“ hovorí Winfried Krause, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť ekonomiky. „V druhom polroku chceme posilniť predaj novými modelmi. Súčasne budeme klásť dôraz vo všetkých oblastiach na čo najdôslednejšiu nákladovú disciplínu,“ dodáva Krause.