Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Prvú časť R1 od Žarnovice po Lehôtku otvoria vo štvrtok

Auto-moto - Informácie pre vodičov

18.11.2009
BRATISLAVA 18. novembra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vo štvrtok 19. novembra odovzdá predčasne do prevádzky prvú časť úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Motoristi budú môcť využívať 9,7-kilometrovú rýchlostnú komunikáciu v plnom profile od Žarnovice po Lehôtku pod Brehmi približne od poludnia. Stavba prvej etapy začala koncom februára 2008 a dokončená mala byť pôvodne v apríli 2010.

Prvú etapu úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie postavilo združenie firiem Stavby silnic a železnic, a.s. Praha a Eurovia - Cesty, a.s. Košice. Zmluvná cena stavby predstavuje 1,56 mld. Sk (51,78 mil. eur) bez dane z pridanej hodnoty. Investícia bola financovaná z európskych prostriedkov, štátneho rozpočtu a zdrojov NDS. Projektantom stavby je spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava. V prvej časti rýchlostnej komunikácie je 11 mostov, z toho osem priamo na rýchloceste, dva na vetvách križovatiek a v jednom prípade ide o lávku. Na tejto trase sú dve mimoúrovňové križovatky. Zníženie miery znečistenia životného prostredia zabezpečí jedenásť odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v celkovej dĺžke okolo 6,5 kilometra.

Po otvorení prvej časti R1 sa bude pred Žiarom nad Hronom vytvárať tzv. lievik, podobne ako pred Považskou Bystricou, kde sa stavia úsek D1 Sverepec - Vrtižer. Lieviky sa budú podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu vytvárať dovtedy, pokým nebude dokončená celá diaľničná sieť na Slovensku.

Stavba druhej časti úseku R1 medzi Lehôtkou pod Brehmi a Šášovským Podhradím v dĺžke 8,4 kilometra začala koncom novembra 2008. Podľa zmluvy by mala byť ukončená v novembri 2010, je však možné, že táto etapa bude tiež sprevádzkovaná s určitým predstihom. Druhú etapu stavby realizuje stavebné združenie na čele so spoločnosťou Doprastav, a.s. Bratislava. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby, a.s. Košice, Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, a.s. Praha. Stavba má stáť 3,1 mld. Sk (102,9 mil. eur) bez dane, je financovaná takisto z európskych zdrojov, štátneho rozpočtu a prostriedkov NDS. V druhej etape má byť postavených desať mostov a jedna mimoúrovňová križovatka. Znečistenie životného prostredia zmierni desať odlučovačov ropných látok a protihlukové steny v dĺžke takmer 3,9 kilometra.

Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 18,1 kilometra nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65. Úsek je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili na dve etapy.

SITA
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén