Ilustračné foto: Opel FRANKFURT 2. marca (WEBNOVINY) - Trh nových áut v Nemecku sa vo februári zmenšil už tretí mesiac po sebe a medziročne sa predalo o 29,8 % vozidiel menej. Dôvodom je to, že sa vyčerpali vládne subvencie na nákup nových automobilov. Po období silného rastu v priebehu minulého roka sa v poslednom období výrazne zmenšil predovšetkým predaj v segmente malých automobilov. Informovalo o tom v utorok nemecké združenie dovozcov áut VDIK. Združenie predpokladá, že vplyv na predaj áut v uplynulých mesiacoch malo aj dlho trvajúce nepriaznivé zimné počasie, ktoré donútilo potenciálnych kupujúcich odložiť nákupy.
Nemecko, ktoré je najväčším automobilovým trhom v Európe, tak vybočuje z celkového trendu, keďže na trhoch iných veľkých európskych krajín vďaka ešte trvajúcim vládnym stimulom predaj áut rastie.
SITA, Reuters