Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Prečo ísť do školy šmyku?

Automagazín - ŠPECIÁL: Auto na jeseň

8.12.2011
BRATISLAVA 8. decembra (WBN/PR) - Ach tie naše cesty. Ach tí vodiči, čo sú s nami v premávke. Ach, cestárov zase „zaskočila“ zima. Priznajte sa, ako často si toto hovoríte za volantom svojho auta?

Auto ste prezuli na zimné pneu s dostatočným dezénom, ráno auto odmrazíte viac než len tak, aby ste ako tankisti nevideli von len cez priezor 10x10cm, ale aj napriek tomu na nás na cestách číha nebezpečenstvo.

Považujem sa za skúseného vodiča, čo si dokazujem na pretekoch v autoslalome a pretekoch do vrchu, ale aj tak som školu šmyku absolvoval 2x. Naposledy v Rakúskom Pachfurte, vzdialenom len 35 km od Bratislavy. Pretože si uvedomujem, že na ceste ma môže prekvapiť čokoľvek a chcem byt na to pripravený. Človek reaguje inštinktívne a prečo si tie inštinkty nezautomatizovať na mieste, kde je to bezpečné, a pod dohľadom odborníkov.

Škola Šmyku v Pachfurte
Tréningy tu majú na starosti slovenskí lektori zo spoločnosti TEMPUS SuperDRIVE, ktorých nájdete na stránke www.superdrive.sk. Areál splna tie najprísnejšie kritéria, teoretická časť výučby je v peknej budove a skvelý obed Vám navarí slovenský kuchár.

Začali sme teoretickou časťou, kde nás skúsený lektor najskôr vyskúšal, ako by sme reagovali a potom nám názorne vysvetlil, čo za volantom treba robiť a na čo treba rýchlo zabudnúť. Všetci máme určíte šoférske zlozvyky. Už len to, ako sedíme v aute je veľmi dôležité. Určíte stretávate tých mladých športovcov s tenisovým lakťom (zvalený na stredovej opierke opierajúc si zranený lakeť) a s vodou v kolene (ľavá noha natiahnutá prakticky v rovine). Takí zistia, že imidž je nanič, až keď sa dostanú do krízovej situácie. Teória veru nebola nudná ako v škole na hodine dejepisu, práve naopak.

Ešte pred obedom sme si šli novonadobudnuté poznatky vyskúšať v praxi vo svojom aute. Areál bol v ten deň len náš, mali sme dostatok čašu a lektor bol trpezlivý. V aute mal každý z nás prijímač, cez ktorý sme lektora počuli, ale nemohli sme mu do toho kecať. To bolo dobré, lebo v kurze bol aj niekoľko zástupkýň nežnejšieho pokolenia a tie by debatovali veľmi radi.

Trénovali sme krízové brzdenie, vyhýbanie sa prekážkam, jazdu cez horizont a náhle brzdenie na zľadovatenom povrchu. Ale aj mnoho ďalších vecí, ktoré nás môžu kedykoľvek na ceste prekvapiť. Prekážky tvorili kužele a prúd vody. Voda a namaľovaný povrch cesty veľmi verne simulovali zľadovatený povrch alebo tú typickú snežnú „brečku“, ktorá pokrýva naše cesty. Najväčšia zábava bola na odtrhovej plošine, ktorá vyvolala šmyk zadnej časti vozidla. Nikdy sme nevedeli, na ktorú stranu to bude, ale častým skúšaním sa naše reakcie krásne zlepšovali.
Zhodli sme sa, že tento kurz je skvelá vec. Zistili sme čo robiť v aute, v ktorom dennodenne dochádzame do práce, vozíme deti do škôl čí škôlok. Vieme ako brzdiť, vieme ako reagovať a vieme, že ak nás na ceste niečo prekvapí, nie je čas nič vymýšľať. Všetko rieši reflex a ten sme si trénovali celý deň.

Môžete mat za sebou niekoľko 100 000 km za volantom, môžete byt úplný nováčik, môžete byt muž čí žena, tento kurz odporúčam absolvovať každému. Veď za volantom trávime dosť veľa čašu a je to investícia do nášho zdravia čí dokonca života. A v čaše nadchádzajúcich sviatkov je to aj skvelý tip darček pre Vašich najbližších.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén