Foto: Bugatti
BRATISLAVA 19. augusta (WEBNOVINY) - Dôvodom obmedzenia rýchlosti v prípade produkčnej verzie sú pneumatiky. Tie sa totiž pri rýchlosti 415 km/h otočia až 53-krát za sekundu, čo predstavuje zhruba 3 180 ot./min. Pri takýchto extrémnych podmienkach sú pneumatiky vystavené obrovským silám a rýchlosť je tak obmedzená z bezpečnostných dôvodov. Následky defektu by totiž pri takejto rýchlosti mohli byť katastrofálne.
Sériové prevedenie sa svetu predstavilo v priesvitnom laku, z poza ktorého vykúkal modrý karbón. Kombinácia čiernej a oranžovej farby je vyhradená pre špeciálnu päťkusovú sériu „World Record Edition“. Všetkých päť áut je už predaných. Výroba ostatných kusov modelu Veyron Super Sport sa začne na jeseň.
Iba pripomeniem, že verzia Super Sport je oproti megalomansky výkonnému štandardnému Veyronu ešte zhruba o 20 % výkonnejšia. Dosahuje totiž výkon 882 kW (1 200 k) a disponuje krútiacim momentom až 1500 Nm. Vďaka extrémnemu výkonu je 1 838 kg vážiace auto na stovke iba za 2,5 sekundy a na dvestovke za 7,3 sekundy. Rýchlosť 300 km/ dosiahne Veyron Super Spport už za 16,7 sekundy po štarte.
Ak v tomto momente snívate o tom, aké by bolo vlastniť toto auto, idylické predstavy vám asi pokazím faktom, že na každú servisnú prehliadku si musíte pripraviť minimálne 16 000 €. Jedna sada špeciálnych pneumatík pre Veyron Super Sport stojí takmer 30 000 €. Spotreba 32,1 litra benzínu na 100 km mimo mesta a 37,2 litra na 100 km v meste sa potom stáva zanedbateľnou položkou. Samozrejme, rátať musíte aj s astronomicky vysokou cenou samotného auta, ktorá zatiaľ nie je upresnená.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk