Foto: Porsche
Porsche ponúka dve verzie modelu Cayman. Základný model je poháňaný 2,9 litrovým šesťvalcovým boxerom s výkonom 265 koní. Silnejšia verzia Cayman S produkuje 320 koní z objemu 3,4 litra. Porsche však poslalo Cayman S do posilňovne a na odtučňovaciu kúru a tak vznikol Cayman R.
Porsche Cayman R má pred zadnou nápravou uložený rovnaký 3,4 litrový šesťvalcový boxer ako Cayman S. Jeho výkon bol však zvýšený na 243 kW (330 k). Zároveň bola hmotnosť auta znížená o 55 kg. Chýbaju „zbytočnosti“ ako klimatizácia, či rádio. Porsche vyvinulo pre Cayman R úplne nové 19-palcové kolesá, ktoré sú v súčasnosti najľahšími kolesami z ponuky Porsche. Všetky štyri disky spolu s pneumatikami a skrutkami vážia iba 40 kg. Výsledná hmotnosť tak klesla na 1 295 kg. Konštruktéri sa pohrali aj s podvozkom. Cayman R je o 20 mm bližšie k zemi a v štandardnej výbave má samosvorný diferenciál.
Čo to znamená v reči čísel? Cayman R je so štandardnou šsťstupňovou manuálnou prevodovkou na stovke za 5 sekúnd, čo je o 0,2 sekundy skôr, ako Cayman S. S príplatkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK to zvláda za 4,9 sekundy. Ak si priplatíte za balíček „Sport Chrono“, na stovke budete za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 282 km/h (s PDK 280 km/h).
Cayman R sa od svojich bežnejších súrodencov bude líšiť aj vizuálne. K dispozícii je niekoľko exkluzívnych rozlišovacích prvkov, no jedovato zelená metalíza Peridot, určená výhradne pre Cayman R, je asi tým najmarkantnejším prvkom. Nechýba skvelo zvolený kontrastný čierny pás s nápisom „Porsche“ po boku karosérie, ktorý ladí s čiernymi kolesami. Čiernej farby je aj krídlo v zadnej časti auta.
Porsche Cayman R sa bude predávať už od februára 2011. Jeho cena na nemeckom trhu bude začínať na úrovni 69 830 €.