Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Pod vyšším tlakom

19.7.2008

 

Stuttgart – Spoločnosť Daimler AG pretransformovala prvé vozidlá zo svojej existujúcej flotily s palivovými článkami z technológie 350 na 700 barov. Vďaka vodíku, ktorý je viac stlačený, sa dá zvýšiť dojazd až o 70 percent.

Prvou testovacou jazdou pre takto vybavené vozidlá Mercedes-Benz triedy A F-CELL „plus“ bola cesta z Berlínu do Magdeburgu na ekologické fórum.
Na jednu plnú nádrž absolvovali 270 kilometrov, namiesto doterajších 160 kilometrov. Prostredníctvom 700-barovej technológie sa zvyšuje dojazd až o 70 percent. Pri modeli Mercedes-Benz triedy B F-CELL, ktorého malosériová výroba sa začne v roku 2010, bude dojazd predstavovať asi 400 kilometrov. Elektromotor dosahuje špičkový výkon 100 kW/136 k a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Tým spĺňa trieda B F-CELL vysoké požiadavky na jazdnú dynamiku, ktoré presahujú úroveň dvojlitrového benzínového motora. Napriek tomu spotrebuje pohon s palivovými článkami bez emisií v tomto rodinne koncipovanom kompaktnom vozidle v prepočte iba 2,9 litra pohonných látok (ekvivalent nafty) na 100 kilometrov. „Vozidlá s palivovými článkami sa takto dostanú rovnako ďaleko ako autá so spaľovacím motorom a stávajú sa vhodnými na každodennú prevádzku“, hovorí Prof. Dr. Herbert Kohler, vedúci výroby karosérií a pohonov, výskumu a predbežného vývoja v Daimler AG.

 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén