Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Stuttgart – Spoločnosť Daimler AG pretransformovala prvé vozidlá zo svojej existujúcej flotily s palivovými článkami z technológie 350 na 700 barov. Vďaka vodíku, ktorý je viac stlačený, sa dá zvýšiť dojazd až o 70 percent.
Prvou testovacou jazdou pre takto vybavené vozidlá Mercedes-Benz triedy A F-CELL „plus“ bola cesta z Berlínu do Magdeburgu na ekologické fórum.
Na jednu plnú nádrž absolvovali 270 kilometrov, namiesto doterajších 160 kilometrov. Prostredníctvom 700-barovej technológie sa zvyšuje dojazd až o 70 percent. Pri modeli Mercedes-Benz triedy B F-CELL, ktorého malosériová výroba sa začne v roku 2010, bude dojazd predstavovať asi 400 kilometrov. Elektromotor dosahuje špičkový výkon 100 kW/136 k a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Tým spĺňa trieda B F-CELL vysoké požiadavky na jazdnú dynamiku, ktoré presahujú úroveň dvojlitrového benzínového motora. Napriek tomu spotrebuje pohon s palivovými článkami bez emisií v tomto rodinne koncipovanom kompaktnom vozidle v prepočte iba 2,9 litra pohonných látok (ekvivalent nafty) na 100 kilometrov. „Vozidlá s palivovými článkami sa takto dostanú rovnako ďaleko ako autá so spaľovacím motorom a stávajú sa vhodnými na každodennú prevádzku“, hovorí Prof. Dr. Herbert Kohler, vedúci výroby karosérií a pohonov, výskumu a predbežného vývoja v Daimler AG.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |