Tokio – Na domáci autosalón sa chystá aj prezentácia Lancera v rúchu šelmy. Evo X je výrazné nielen opticky, ale ponúkne aj tradičnú pretekársku techniku, aby sa mohlo prihlásiť po homologizácii do služieb súťažných jazdcov.
Výzor je zrejmý zo snímok, preto sa skôr venujme technike. Srdcom pohonu je prepracovaný motor 2.0 MIVEC Turbo, ktorý disponuje maximálnym výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 422 Nm. Pohonná novinka sa podrobila „odľahčovacej“ kúre, čo sa pochopiteľne prejaví na jej vlastnostiach. Prenos krútiaceho momentu sa realizuje päťstupňovou manuálnoum prevodovkou, k dispozícii bude aj dvojspojková prevodovka Twin Clutch SST. Realizácia prideľovania pohonnej sily a zachovávania spoľahlivých jazdných výkonov sa uskutoční pod taktovkou medzinápravového diferenciálu, zadného aktívneho diferenciálu, ABS a stabilizačného systému, ktorý bude naladený na športovú nôtu. Systém S-AWC sa bude dať nastavovať do troch režimov, podľa typu povrchu (Tamac, Gravel, Snow). K dispozícii budú dve verzie, civilnejšia s mäkším nastavením a športovejšia, ktorá sa podrobí prísnemu oku homologizácie. Desiatka by sa mohla v našich európskych končinách objaviť na prelome rokov alebo v prvých budúcoročných mesiacoch. Toľko zo zatiaľ známych skutočností…