Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Využíva Lexus RX350h benzínový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Peugeot spúšťa predaj nových úspornejších motorov. Začína s modelmi 208, 3008, 5008

20.2.2024

Peugeot prichádza aj na slovenský trh s novými pohonnými jednotkami, ktoré plynulo nahradia staršie. Konkrétne ide o motory PureTech s objemom 1,2 litra, ktoré v prípade verzií s automatickou prevodovkou budú po novom výkonnejšie a úspornejšie. Najmä však dostanú novú automatickú 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá nahradí pôvodný osemstupňový automat. Výsadou novej prevodovky bude prítomnosť zabudovaného elektromotora s výkonom 21 kW (28 k), ktorý pomôže spaľovaciemu motoru v režimoch s najnižšou efektivitou, zároveň bude slúžiť na opätovné spúšťanie spaľovacieho motora, tiež bude schopný rekuperovať brzdnú energiu.

 

Peugeot teda motory 1.2 PureTech nahrádza mild-hybridnými verziami s označením 1.2 Hybrid 100k e-DCS6 a 1.2 Hybrid 136k e-DCS6 so 48V architektúrou a novou prevodovkou s menším počtom stupňov, no zároveň s nižšími stratami a odlišnou technológiou radenia. Elektrifikované trojvalce budú dostupné vo výkonoch 74 kW (100 k) a 100 kW (136 k).

Hybridný systém bude mať lítiovú batériu umiestnenú približne v strede vozidiel pod sedadlom spolujazdca. Výhodou takéhoto umiestnenia je zachovanie identickej veľkosti batožinového priestoru pritom výrazne negatívne neovplyvňuje rozloženie hmotnosti (batéria je medzi nápravami).

Spotrebu pritom samonabíjací mild-hybrid ovplyvňuje na úrovni takmer 1 litra, respektíve 2 litrov podľa cyklu WLTP. To znamená, že v porovnaní so staršími jednotkami dokáže mild-hybrid ušetriť mimo mesta necelý liter paliva a v meste približne 2 litre paliva. Ako to bude v reálnej premávke v premenlivom počasí, to zistíme až po prvých testoch.

Ako prvý ide do predaja model Peugeot 208 s hybridnými motormi. Cena štartuje na úrovni 20 390 eur. Výkonnejší variant dostanú aj modely 3008 za 29 690 eur a 5008 za 32 190 eur. Motory sú v prípade všetkých troch modelov spojené výhradne s automatickou prevodovkou. V cenníkoch sa nový motor objavuje súbežne so staršími verziami.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén